Tuesday, June 10, 2008

3-0 igen!

Vinst igen, vi har börjat göra det till en vana. 3:e raka var det visst efter en snabb koll i tabellen. Appropå tabellen verkar det som att vi får vänta med serieledning till nästa omgång då den står på spel när vi möter Locash som antagligen tog tre poäng igår då de mötte hattrick. Tillsammans med Babacoco och Weekend Warriors tillhör vi nu en tight topp-fyra.
Matchen igår vanns som vanligt nu för iden på vårt starka försvarsspel och lite skärpa framåt. Markeringsspelet fungerar bra och det måste vi fortsätta med om vi ska vara med däruppe, stort plus till försvarsspelet i alla lagdelar. Vi vinner också på att vi spelar lite småfult, när deras tekniker gick förbi nån utav oss så tar vi en frispark (utan att vara råa) istället för att släppa dom, det gör det jobbigt att möta Svineri, dessutom lever vi upp till vårt namn!
Vi tog ledningen ganska tidigt på ett distansskott (som vanligt) från mig, med vänstern den här gången. En bit till in i första halvlek stod Lundis för matchens delikatess då han snyggt skarvade in Johans inlägg från kanten förbi en ställd Äppelmelodi-målvakt. Efter det hade vi vår sämsta period när vi hade svårt att få igång spelet och bjöd in dom i matchen en aning, men dom lyckades inte förvalta några lägen.
I början av andra tog vi tag i det igen och ju längre matchen gick blev dom allt offensivare utan att skapa så mycket men vi fick flera kontringslägen. På ett sånt fick Pierre fram bollen till Johan som behärskat la bollen i nät. 3-0 och matchen var över.
Värt att notera inför fortsättningen är att vi har gjort flest mål av alla lag med ganska bred marginal och att bara Babacocos målvakt har hållit nollan fler gånger än Edvin.

Skytteligan:

8 mål: Noak
3 mål: David och Lundis
2 mål: Pierre, Calle och Johan
1 mål: Peter

Nollor:

3: Edvin

Sista matchen på vårsäsongen är som sagt ett spännande toppmöte som vi kommer behöva bra uppslutning till. Mot Locash 18.00 i Bredäng, anmäl här!

13 comments:

Anonymous said...

Härlig insats igår. Nu har vi bara matchen mot Locash kvar innan sommaren (och innan serien vänder). Resultatet i den matchen avgör vem som toppar tabellen i halvlek. Det lag som vinner kommer att ligga högst upp i tabellen efter 8 omgångar. Vid oavgjort kommer Babacoco att behålla sin serieledning (de har för närvarande en match mer spelad och de står över nästa omgång).

Babacoco FC Utd 8 6 0 2 16-7 18
Locash FC 7 5 1 1 14-6 16
-------------------------------
Svineri Måndag 7 5 0 2 21-7 15
Weekend Warriors FC 7 4 1 2 12-6 13
Äppelmelodi 7 3 1 3 7-10 10
BK Boys 7 3 0 4 13-11 9
Kramfors Stars 7 3 0 4 7-13 9
--------------------------------
Hattrick Sthlm 7 1 0 6 9-21 3
Tja la la 7 0 1 6 4-22 1

Anonymous said...

Jag kommer!

Anonymous said...

jag kommer! vilken tid är det?

Anonymous said...

"Mot Locash 18.00 i Bredäng, anmäl här!"

det där var sista meningen innan du trycker dig till kommentarerna :) slappt kollat? :P

Anonymous said...

jag kommer

Anonymous said...

Jag också!
/Calle

Anonymous said...

Herrmann har avanmält sig pga sjukdom. Annars är vi:

Noak
Johan
Edvin
Calle

Jag misstänker att vi blir fler, dags att anmäla sig?

Anonymous said...

Jag kommer (förutsatt att man inte blir fast på jobbet, men det tror jag inte).

Anonymous said...

Adam said...

Josh och jag kommer.

Nu är vi:
Noak
Johan
Edvin
Calle
Lundis
Josh
Adam

Någon mer?

Vi ses innan 18:00

Anonymous said...

Jag vill lägga in en brasklapp: Jag kommer som sagt men har fått en sträckning/bristning i ena vaden och vet inte hur det kommer funka att springa. Det gör rätt ont när jag går i alla fall.
/Calle

Anonymous said...

Komsi komsi

Peter said...

kommer kanske.. lite krasslig men man vet aldrig med fotbollsnerven.

Unknown said...

Jag kommer också, sorry att jag inte svarat tidigare.