Tuesday, August 5, 2008

NYSTART FÖR SVINERI MÅNDAG 11/8 18.45

Så, efter stenhård sommarträning(?) är det dags för höstsäsongen att dra igång, mitt i sommaren. Vi inleder, precis som i våras, mot Kramfors Stars som vi då slog med knappa 2-1. Vi har mött dom tre gånger och aldrig förlorat, 2 vinster och en likaspelad. Vi satsar alltså stenhårt på att börja nystarten med en seger, börja peppa redan nu!

Om vi tar en liten titt på tabellen ser vi att vi ligger fyra, dock bara 4 poäng från förstaplatsen. Vi har bäst målskillnad och har gjort flest mål av alla lag. Tyvärr har vi förlorat mot alla tre toppkonkurrenter och bara lyckats peta in 3 mål av 23 mot de tre lagen. Om vi ska vinna måste vi alltså höja oss mot de bästa men fortsätta ha respekt för lagen bakom som vi vunnit alla matcher mot i våras. Det låter ju enkelt, då gör vi det! Deal?


Locash FC 8 6 1 1 18 - 8 19
Babacoco FC Utd 8 6 0 2 16 - 7 18
----------------------------------------------------------------------
Weekend Warriors FC 8 5 1 2 15 - 7 16
Svineri Måndag 8 5 0 3 23 - 11 15
BK Boys 8 4 0 4 14 - 11 12
Kramfors Stars 8 4 0 4 12 - 13 12
Äppelmelodi 8 3 1 4 7 - 11 10
----------------------------------------------------------------------
Hattrick Sthlm 8 1 0 7 10 - 24 3
Tja la la 8 0 1 7 4 - 27 1

Vi kan även konstatera att en av våra trotjänare, Joshua Webber, med från start i dåvarande Svineri MC, kommer lämna laget i höst för studier i USA. Det är tråkigt för vi förlorar en snabb, stabil försvarare/mittfältare och kompis. Vi måste också fundera på om vi ska ta in en ny lirare i laget, Josh är ju en av dom som varit med mest och ibland är vi ju precis 7 personer. Vi får ha ett rådslag om det när vi ses. Hoppas det blir på måndag, börja anmäla er eller berätta om ni inte kan komma redan nu!

/Nr 10 Noak

16 comments:

Anonymous said...

Anmäld!

Grattis, och mycket tråkigt, Josh! Hoppas det blir toppen och att vi ses innan du sticker...

Anonymous said...

Adam said...

Jag är med!

And Josh..., hopefully I'll get a chance to say farewell before you leave, but since you never answer your phone I might as well say it here, as well.

Your a butt face and a great older brother!

Unknown said...

Jag kommer på måndag!

Anonymous said...

Jag hoppas komma men kan inte lova. Är i Göteborg på semester och ska ta sista minuten/auktionsbiljett hem på söndag/måndag. Snart blir det Way Out West!!!!

Anonymous said...

Jag ska också på Way Out West. Men det är inte en anledning att inte medverka i matchen. Det är däremot skärsår i armen (6 stygn, orsakat av glasskiva) och stukad fot (nedstigning från scenkant iklädd flipflops). Jag vet inte när jag kommer tillbaka.

Josh, Take care!

Lycka till på måndag

MVH

37 HERRMANN

Anonymous said...

josh, lycka till med studierna!

Jag är med
/David

Anonymous said...

Jag är i Norge och vandrar i berg då, men lycka till!

Johan

Peter said...

Och jag är tyvärr i Hälsingland... tid att ragga vikarier?
Ha det gött josh!

Anonymous said...

Jag är ju med, och josh är ju inte riktigt i USA än så han hälsar att han är med, då är vi:

Noak
martin
Adam
Pierre
David
Josh
Edvin???

Då undrar vi bara, Calle och Lundis, är ni aktuella?

Anonymous said...

Helt klart aktuell. Jag kommer.

Anonymous said...

Jag skrotade på cykel i fredags och har massor av stora sår i nyllet. Vågar inte riskera något med spel ikväll, tyvärr.
/Calle

Anonymous said...

Hur ser det ut? Vi är väl åtminstone sju stycken, eller?

Noak
Martin
Adam
Pierre
David
Josh
Lundis

Edvin?

Anonymous said...

Adam said...

Josh har sagt någonting om en Styrelese möte han måste vara närvaro på kl:19:00 ell något. Noak, du kan kanske kolla med honom, men jag tror inte att han kommer vara med.

Då ser det ut så här:
Noak
Martin
Adam
Pierre
David
Lundis

Edvin?
Josh?

Är vi ett helt lag? Vem är det som saknas?

\adam

Anonymous said...

Det här är inte bra, David hörde av sig och meddelade att han fått ryggskott. Då är vi bara 6 eftersom Edvin kan men Josh inte kan.

Noak
Martin
Adam
Pierre
Lundis
EDvin

Jag ska strax ge mig ut på värvarstråt

Anonymous said...

Jag har värvat en till iallafall så vi är fullt lag, ev blir vi några till. Värvningen heter Dag och spelar i mitt andra korplag

Anonymous said...

Är det någon som har en extra brun tröja, ta med den förresten