Friday, June 8, 2007

Måndag 19:30 Bagarmossens Öfvre+träningsrapport

På måndag är det dags för match mot det luriga laget Bagarmossens Öfvre. De har plockat 4 av sina 5 poäng mot seriens 2 topplag (seger mot BK Boys och lika mot FC Schteek). Resten har de förlorat mot mitten/bottengäng som vi har spöat (utom Happy Fellows som vi inte mött). För övrigt spelar vi i svarta tröjor.
Eftersom MFF är i stan har tappar vi fyra spelare direkt (Edvin, Fredrik, Calle och Lundis), dessutom ska Anders springa marathon på lördag, Martin har haft jävligt ont i sina ben och jag och Josh har varit sjuka. Det är alltså läge att plocka in folk utifrån. Vi räknar med: Johan, Adam, David, Peter, Noak och Josh, Anders & Martin är bonuslirare. Vet ni någon vän som är sugen? Skriv och berätta så att vi inte råkar dra ihop för många, även om det är bättre än för få.

Träningsrapport:
Det började med extrem hetta, för lite vatten och väldigt små mål. Snedsparkarna avlöste varann och det som sett till förutsättningarna kändes brasilianskt (stekande sol, dammigt grus, ruffiga stängsel mm) blev ack så nordiskt, tekniken stämde inte. Det blev absolut bottennapp när Calle skadade knät och tvingades bryta matchen, hoppas på ett tillfrisknande till den 18:e. Efter detta varvade vi ner med varsin av Edvins medtagna starköl och snackade lite skit. Detta visade sig göra susen och efter pausen blev det helt plötsligt Joga bonito, skuggan och 7-manna målet som blivit ledigt bidrog nog lite också. Alla briljerade med snygga passningar, inlägg, nickar, skott och räddningar och vi kändes som ett gäng riktiga lirare igen. Efter tre timmars träning var dock olyckan framme igen, Edvin hoppade, landade fel och ropade direkt ut: "nej, inte den andra foten". Den andra foten var vrickad. Grym otur helt enkelt och vi kan bara hoppas att det inte blir en lika långvarig skadeperiod som förra gången.
Det vi lärde oss från träningen var nog att Peter inte gillar att nicka och därför kan slå hörnor eller frisparkar eller ha en låg utgångsposition men att han däremot har en gammal karriär som andremålvakt så om det kniper på måndag kan han hoppa in i buren. Annars var det en ganska ostrukturerad träning som förutom skadorna kändes som en bra uppvärmning inför måndagen.

8 comments:

Anonymous said...

Trevligt med en gedigen träningsrapport. Fan vilket oturs- och skadedrabbat lag vi är. I måndags likaresultatet, matchen innan dess domarskandalsförlusten, och skador, skador, skador.
Hoppas Edvin och Calles frånfälle blir högst tillfälligt över bara denna måndag. Gott besked dock att vi kanske har en potentiell tredjemålvakt i David på måndag. Det kan behövas, efter våra två förstahandsval ser vi inte starka ut på den sidan.

Skadeläget personligen: Jag kommer helt klart försöka spela på måndag. Har totalvilat sen måndags och det enda som skulle kunna hindra är väl om flytten på söndag knäcker mina ben. Kan finnas viss risk dock eftersom det blir en hel del tunga lyft och en jävla massa spring i trappor. Men det ska mycket till för att jag inte ska spela på måndag, viljan är episk.

"det som sett till förutsättningarna kändes brasilianskt (stekande sol, dammigt grus, ruffiga stängsel mm) blev ack så nordiskt"

hehe...hoppas vi kan ta med oss andra halvan av träningen till på måndag istället.

Lurigt lag det där Bagis. Vi ska nog inte dra så stora växlar på deras förluster i botten utan istället peka på att de faktiskt lyckats ta poäng i toppen. Man vet ju hur det olika bra ett lag kan vara beroende på spelarmaterial för dagen och så där. Smartare att vara beredd på en tuff match. Och det blir ju på sätt och vis roligare att spela också. Men det här gången måste vi visa att vi faktiskt kan vinna över lite tuffare motstånd också!

Jag tar inga kontakter med folk än, jag tycker 9 personer räcker alldeles gott, fler gör bara för lite speltid. Om folk vet att de inte kan vara med är det ju annorlunda, droppa det här isåfall som sagt så får vi ringa in folk efterhand.

Anonymous said...

Skuttar fram som en skadeskjuten kråka idag. Ingen styrsel i högerknät att tala om. Känner att jag har rätt ont i vänstra knät också och misstänker att jag har överbelastat knäna i gymmet under en längre tid. I måndags sprang jag en mil på asfalt så gårdagens träning blev väl droppen. Jävligt störigt.

Ska vila benen någon vecka och sen kolla hur det känns när jag springer så får vi se. Och kan jag inte spela nu så lär det bli efter sommaruppehållet i alla fall.

Nu ska jag stänga in mig i gymmet och frustrationsträna överkroppen. Mitt mål är att vid årets slut se ut som om jag nyss blivit utsläppt från Kumla!
/Calle

Anonymous said...

Det man inte har i benen får man ha i armarna kanske. En nyligen utsläppt Kumlafånge skulle passa lagnamnet ganska bra faktiskt. Hoppas knät läker till nästa måndag.
Den potentiella tredjemålvakten är ju Peter men det var väl det du menade Martin

Anonymous said...

Ja, shit ja, Peter var det, ledsen!

Anonymous said...

Kan rapportera att stukningen inte är lika jävlig som den förra men att jag inte hyser några förhoppningar om att spela något mer denna sidan sommaruppehållet. I fortsättningen blir det till att göra som Ljungan: tejpa fötterna i förebyggande syfte. Tydligen är det där som min kropp är som allra svagast...

Kommer nog inte se ut som en Kumlafånge till höstsäsongen dock...

Anonymous said...

Jag ställer mig mellan stolparna den 18 juni. Det bör knäna hålla för i alla fall. Har lite ont fortfarande i vissa lägen men haltar inte längre.

Gå ut och krossa imorgon!!

/Calle

Anonymous said...

Lycka till idag grabbar!

Anonymous said...

Tack som tusan Lundis, det hjälpte!