Wednesday, July 4, 2007

Sommaruppehåll

Som vi alla vet är det sommaruppehåll i Korpen. Vi Svinerilirare kan med gott samvete sjunka tillbaka i solstolen (eller den obekväma jävla stolen i Armemuseums reception). Som Lundis påpekade i tidigare inlägg ligger vi tvåa med en match mindre spelad, vinner vi den, mot nästjumbon Söder United, leder vi serien. Alltså slagläge inför höstsäsongen som drar igång den 13/8 kl 18 med returmöte mot Happy Fellows. Under sommaren kan det kanske bli lite spontanfotboll (en match har redan kostat mig ett par jeans) eller någon träning. Skriv här om ni är sugna. Fredrik sa att han hade ett lag vi kunde sparra lite emot. Annars, trevlig sommar!



BK Boys 8 6 0 2 16 - 9 18
Svineri MC 7 5 1 1 27 - 8 16
----------------------------------------------------------------------
FC Schteek 8 4 3 1 30 - 5 15
FC Stolpskott 8 4 2 2 16 - 12 14
Happy Fellows 8 4 1 3 17 - 12 13
Kramfors Stars 8 3 0 5 12 - 17 9
Bagarmossen Öfvre 8 2 2 4 14 - 17 8
----------------------------------------------------------------------
Söder United 7 2 1 4 14 - 28 7
Fabrikörerna BK 8 0 0 8 6 - 44 0

Skytteligan:

8 mål: Noak
5 mål: Martin och David
3 mål: Peter och Lundis (2 från 20 cms avstånd)
1 mål: Johan, Calle & Josh

Nollor (cred till försvaret):

2: mot FC Stolpskott & Happy Fellows

Räddade straffar:

1: Edvin

29 comments:

Anonymous said...

Träning på söndag mot ett annat korplag; Kontra Stockholm. De håller till i Gröndal. Vet ej tid eller exakt plats men det gör nog Fredrik.
Ni kommer väl?

Anonymous said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Anonymous said...

Just det ja Rodrigo....
Söndagens träning blev iaf inställd pga regn, men nästa söndag är det tänkt att tränas. Kl 15 är tiden. Nån mer än jag som är sugen (eller ens läser bloggen)?

Anonymous said...

Läser bloggen men är borta från stan, hade gärna varit med om jag kunnat (i mina sprillans färska grusdojjor!!!)

Anonymous said...

Jag läser bloggen, men som vanligt jobbar jag (skit också!). Jag föreslår spontant träning imorgon torsdag kl 19, vad säger ni? Eller i helgen efter 18

Anonymous said...

Jag läser också bloggen. Sticker till Italien på två veckors semester på söndag så under den tiden blir det ju lite svårt att vara med. Ska se om jag kan hitta något missförstått italienskt fotbollsproffs som förstärkning till höstsäsongen. Vad gäller i morgon (torsdag) så kan jag inte heller vara med tyvärr.

Kan redan nu flagga för att jag inte kan vara med i returmötet mot Happy Fellows (13/8) när serien drar igång igen. Matchen ligger mitt i min semester och jag är med 99 % sannolikhet inte i Sthlm då. Mycket talar faktiskt för att jag samtidigt som ni spelar är på Örjans Vall och kollar på MFF.

Och precis, just det ja Rodrigo...

Anonymous said...

jag kanske ska tillägga att jag inte heller kommer kunna delta den 13/8 pga kneg.

Anonymous said...

Hallå Kamrater!
Jag fick en smäll för ett par veckor sedan och bröt näsan men är snart rehabiliterad och spelduglig. Någon träning på G?

/Peter

Anonymous said...

Jag kommer jobba järnet ett par veckor nu och kommer få svårt att komma loss.

Anonymous said...

Jag är på semester den här veckan men är redan redo att peppa upp inför nästa vecka. Vad sägs om Onsdag eller torsdag 25/26:e nångång efter 18? Säsongen börjar ju den 13:e augusti och vi måste vara redo

Anonymous said...

Jag återkommer den 29:e juli och den 3o:e är en måndag, då jag gärna har en träning.

/Fredrik

Anonymous said...

Inbjudna till cup igen!
En bra uppladdning inför omstarten tycker jag!
Vad säger ni vänner?

VILL DU VINNA TRÄDGÅRDSCUPEN?


Lördagen den 4 augusti går Trädgårdscupen av stapeln. 12 lag gör upp om den åtrovärda pokalen på Hjorthagens sköna gräsplaner.


Turneringen är en sjumanna turnering och avgörs mellan 0900 - 1600 den 4 aug.

För tillfället står 11 lag redo att kämpa.

Nu har ditt lag chans att vara med och tampas.

Skicka ett mail till fotboll@tradgarden.com och berätta varför just ni ska vara med.


Vinnarna medelas den 26 juli.

Mvh

BK TRÄDGÅRDEN

Anonymous said...

Jag jobbar tyvärr, annarsså hade det varit fint. Att träna på sommaren verkar vara en svår sak...

Anonymous said...

Bortrest på bröllop tyvärr... Jag som inte ens gillar bröllop nåt vidare.

Anonymous said...

Kan inte heller vara med i cupen. Är i Skåne på 60-årspartaj.

Hur ser det ut med lag till första matchen? Jag & Martin är borta. Hoppas att ni andra kan. Jag kan höra med Pierre om han är i Sthlm då.

Anonymous said...

Pierre kan inte. Han kommer upp till Sthlm den 28 augusti och därefter är han sugen på att vara med så mycket han kan.

Peter said...

Jag kan den 13e i alla fall.
Hoppas alla har haft en trevlig sommar och att serieledning inom kort är vår!

Anonymous said...

Jag säger detsamma Peter och jag är sjukt laddad inför säsongsstart! Hur är det med resten av laget?

Anonymous said...

Har faktiskt tränat ett par gånger med Kontra Sthlm, och lider/njuter nu av träningsvärk.

Ruggigt taggad. Det är ju dessutom returmöte mot laget som jag känner folk i. Så det är viktigt.

/Fredrik

Anonymous said...

Jag är med den 13:e aug
/Calle

Anonymous said...

Jag är med på måndag. Ska bli grymt kul att komma igång igen.

Peter said...

Dålig planering men det visar sig att jag troligtvis inte kan ändå på måndag. Ska till dalarna, men kanske, kanske är jag hemma till dess. Kusiner som får barn och sånt...

Anonymous said...

Jag har varit i kontakt med David idag och han kan på måndag. Jag har inte full koll på läget, men jag tror att vi ligger till ungefär såhär.

Klartecken:
Noak (Cpt)
Edvin
Calle
Fredrik
David

Oklartecken:
Martin
Lundis
Pierre

Frågetecken:
Peter
Anders (flyttat ut till landet?)
Johan
Josh
Adam

Ser lite tajt ut. Hoppas att vi får ihop tillräckligt mycket folk. Vore synd att tappa p.g.a. spelarbrist nu när vi har ett hyfsat slagläge i tabellen.

Anonymous said...

Jag har pratat med Josh och bröderna Webber är med. Johan och Anders ska jag förhoppningsvis få tag på i helgen. jag tror inte Anders flyttat någostans än men jag har inte sett honom på ett tsg iof. Men vi är 7 st iallafall, det känns ju lite skralt men nån mer blir det nog. Vi pratade om att träna idag men nu är ju vädret riktigt surt, kanske bättre ikväll, kanske är det här för kort varsel?
jag har för övrigt hittat en ny potential träningsplan precis nedanför mitt nya hus (telefonplan). Den är liten och grusig med mål och höga staket, kanske är den bättre än den andra, jag ska gå ner och änna på den någon dag.

Peter said...

Klartecken från mig ändå, kom aldrig iväg.
Ses på måndag. Vilken tid förresten?

Anonymous said...

Matchen startar kl 18, men vi tänkte träffas redan kl 17 för att få tillbaka lite av känslan i fötterna innan det blir allvar. Skönt att vi blir en avbytare iallafall

Anonymous said...

Lycka till i morgon!

Messa gärna resultatet när ni är klara. Jag kommer att befinna mig på Örjans Vall och vara grymt nervös/nyfiken.

Kör hårt!

Peter said...

Gött! Ses 1700

Anonymous said...

Shit, spelade Sviner MC FC match ikväll? Vad blev resultatet? Och nej jag kunde tyvärr inte vara med nej...men nästa måndag då jävlar