Tuesday, September 9, 2008

Lika igen, 2-2. Uppehåll nästa vecka

Tjalala bjöd på hårdare motstånd än väntat med tanke på att vi slog dom med 7-0 förra gången vi möttes. Att nivån på ett lag kan växla mycket mellan gångerna i Korpen är knappast något nytt i.o.f. Men det här måste varit Tjalalas toppuppställning med tanke på att de endast tagit 3 poäng och gjort 7 mål hittills, de de gjorde mot oss igår inräknade. Vi var bara 7 man och några var lite slitna p.g.a. av en lång dag och sjukdom men vi hade ändå ett starkt lag på banan. Och vi har tagit 21 poäng och gjort 29 mål.
I gårdagens match var det iallafall två jämna lag som möttes och det märktes ganska omgående att det skulle bli en hård match. Tjalala öppnade bäst och tog ledningen ganska fort med en ryggning efter en markeringsmiss på en hörna. Det målet var lite tur och mycket svårt för Edvin i mål att göra något åt.
Vi kämpade oss in i matchen trots att vi inte lyckades få igång något riktigt fungerande passningsspel lyckades vi ändå kvittera genom Lundis som snappade upp en målvaktsretur efter mitt skott. Påpassligt efter att precis ha gått upp på forwardspositionen. Spelet böljade sedan resten av första halvlek, vår bästa chans var väl Anders välplacerade skott i ena hörnet som deras målvakt tyvärr hann ner på och tippade till hörna.
En bit in i andra halvlek tog vi ledningen igen efter ett anfall där jag spelade fram Martin som från högerytterposition sköt ett hårt skott förbi deras målvakt, ett snyggt mål och ett skönt mål för Martin som bröt sin måltorka den här säsongen. Efter det jagade ett heltaggat Tjalala kvittering och Edvin gjorde flera fina räddningar men till sist släppte vi in ytterligare ett mål efter en hörna på bortre stolpen. Snöpligt men inte orättvist. Sedan blev det lite chansfotboll fram och tillbaka och båda lagen lyckades vaska fram en del chanser utan att lyckas avgöra.
Överlag gjorde försvaret, oftast Adam och Pierre, en bra match och vi markerade bra utom på fasta situationer. De markerade dock också bra och vi hade problem i uppspelsfasen och fick sällan igång något bra spel längs marken.

Skytteligan:

10 mål: Noak
4 mål: Pierre
3 mål: Calle, David och Lundis
2 mål: Johan
1 mål: Peter och Martin

Nollor:

4: Edvin

Nu är det en veckas uppehåll men den 22/9 19.30 är det dags igen. Då möter vi våra gamla rivaler BK Boys som vi vunnit mot 2 matcher i rad med 3-0. De är dock vassa och det krävs bra spel för att upprepa den bedriften. Skriv här så fort ni vet om ni kan spela eller inte!

12 comments:

Anonymous said...

Jag siktar då på en comeback.

Anonymous said...

samma gäller för mig, en comeback efter långvarig ryggskada...
/David

Anonymous said...

Jag är, som tidigare meddelats, bortrest den 22/9
/Calle

Anonymous said...

Jag är med!

Unknown said...

Jag lirar imorrn!
/ Pierre

Anonymous said...

Med!

Anonymous said...

och jag är med, då är vi alltså:

fredrik
david
edvin
pierre
martin
noak

Hoppas det fylls på imorgon

Anonymous said...

Ja är lite krasslig,,körtelfebern strikes back,,ska nog vila till nästa vecka -Anders

Anonymous said...

jag är med!
fredrik
david
edvin
pierre
martin
noak
adam

Anonymous said...

Jag är med!

fredrik
david
edvin
pierre
martin
noak
adam
johan

Anonymous said...

Jag har sjukt mycket på jobbet, men jag ska göra mitt bästa för att hinna vara med idag. Kommer sannolikt att missa matchen nästa vecka, vilket gör mig än mer sugen att verligen hinna idag.

Om det inte skulle gå verkar det som att ni är 8 stycken ändå, så det borde ju vara lugnt.

Anonymous said...

Det var jag (Lundis) som skrev föregående inlägg.