Tuesday, September 7, 2010

1-5 en besvikelse

Vår vana trogen fick vi inte ihop fullt lag med ordinarie manskap trots alla nyförvärv så vi fick kalla in några reserver, Johan (Svineri veteran), Jonas (?) och Kristian. Från truppen kom Anders, Andreas, Edvin, Lasse, Tomas och Josh (nypremiär efter 2 år i USA). Jag var med som coach men kunde inte hålla mig riktigt utan hoppade in framåt slutet av andra trots förkylning.

Från start såg det bra ut, vi hade solen i ryggen och det mesta av spelet trots att båda lagen stod för ganska många snesparkar, Gook race crew tycktes vara mycket beskedliga serieledare till en början. Även om riktigt kvalificerade chanser skapades rullade vi ganska fint. Edvin stod för en fin benparad efter att de fått ett gratisläge. Vi hade flera bra inlägg och inspel utan riktigt bra avslut, Tomas hade ett långskott som smet utanför stolpen, Anders hade en snygg lobb som deras målvakt fick tippa över. Trots att det kändes som att vi hade matchen fick de första målet efter misstag på en hörna. Varken någon försvarare eller Edvin täckte första stolpen så en relativt beskedlig hörna fick smita in utan att någon touchade, 0-1. Kort därefter fick vi ytterligare en kalldusch då Edvin sparkade hål i luften och bollen retfullt rullade in i mål, 0-2. Första halvlek var undantaget den fina benparaden Edvins värsta på mannaminne, något han själv påpekade med eftertryck. Det kändes ändå som att vi hade en bra chans i paus då vi länge fört spelet.
I andra hade de dock stärkt självförtroende och vi solen i ögonen och då vi försökte trycka på öppnade vi oss oftast bara bakåt. De började spela bättre och bättre och hade stundtals fina kombinationer i anfallet och inga större problem med att freda målet. 3-0 och 4-0 rullade in och jag kan inte riktigt minnas hur. Nånstans efter 3-0 gjorde jag mitt första inhopp och jag lyckades också klämma in ett tröstmål efter passning från Andreas, jag avancerade några meter och försökte sedan vricka bollen mellan 2 backar till Andreas som ropade till höger, istället blev det en lurig boll som studsade in i en ställd målvakts högra hörn. Vi var nära ytterligare en reducering efter Kristians snygga skott som deras målvakt fick sträcka ut på men istället avslutade de förnedringen med ett femte mål.
Dock speglade inte slutresultatet matchen som helhet. Vi gjorde för enkla misstag och var dåliga en period i andra, annars var det en jämn match, de var absolut inte ett av de bättre lag vi mött, att de är serieledare förvånar. Det gör väl iof förlusten bara bittrare.
Positivt var att alla trots allt gjorde ett gott jobb, inte minst våra nyförvärv. Snart kanske vi får ihop fullt ordinarie lag igen, flera sugna spelare kan dessutom vara på ingång, två Alex och en Petter, hur många tycker ni att vi behöver?
Negativt är att vi nu ligger sist, nästa vecka är det bottenmöte mot Tjalala som vi slog med 4-0 sist, hoppas på repris på det så vi tar oss uppåt!

Skytteliga:

4 mål: Andreas & Noak
2 mål: Peter, Anders & Pierre
1 mål: Daniel & Martin

Assistliga:

3 ass: Martin
2 ass: Pierre, Andreas
1 ass: Noak, Lasse, Lukas, Daniel och Peter

Nollor:

2: Edvin

3 comments:

Andreas said...

Har för mig att jag spelade fram till målet men jag minns kanske fel. Hur som helst en riktig skitmatch, dags för tre poäng på måndag!

Andreas said...

Har för mig att jag spelade fram till målet men jag minns kanske fel. Hur som helst en riktig skitmatch, dags för tre poäng på måndag!

Noak said...

Ok, jag ändrar det, det är roligare för den interna statistiken också