Tuesday, September 13, 2011

Svineri-FC Gotland 2-5

Ännu en förlust, dock inte en av de tyngre. Vi hade dåliga grundförutsättningar då vi efter 3 avhopp tyvärr bara skrapade ihop fullt lag, nämligen:

Målis: Edvin
Backlinje: John och Lukas
Mittfält/Anfall: Axel, Tomas, Björn och Noak

Gotland hade väl 2-3 avbytare och dessutom ett bra passningsspel och välorganiserat positionsspel som tröttade ut oss ytterligare då de spelade runt. De började matchen bäst och vi lyckades inte ta tag i bollen riktigt vilket ledde till ett ledningsmål efter ca 5 min. Då höjde vi oss lite och skrapade fram lite chanser, de vassaste var väl mitt stolpe-stolpe-ut skott, det hade vi behövt i mål. Istället gjorde de 2-0 strax därefter.
Anfallsspelet var faktiskt bättre än vanligt, Björn var en bra target där framme, Tomas och Axel ångade fram på kanterna och jag skaffade mig en del ytor i mitten. Farligast blev det när jag fick den rättvänd i mitten och hade alternativ både på kanterna och i mitten. Det var också så vårt första mål kom, jag avancerade i mitten, släppte bollen till Tomas som drog förbi sin back, kom ner på kortlinjen och passade in till Axel som mötte bollen distinkt, en mycket snygg reducering. Tyvärr följdes den av ett liknande 3-1 från Gotlands sida. Det stod sig till pausvilan.

I andra halvlek blev vi allt tröttare och orkade inte jobba hem och hjälpa tappert kämpande John och Lukas som spelade bra i försvaret, men de fick numerära överlägen för ofta. De gjorde både 4 och 5-1 innan vi reste oss igen och började skaffa fram chanser. Björn hade ett bra läge, Axel fick ett fint läge men skottet blev tamt, jag fick på en bra frispark som målvakten tippade ut, vi fortsatte spela bra i offensiven. Tröstmålet kom då jag lyfte in en frispark snabbt till Tomas på bortre stolpen som tog ner och sköt, returen var Axel påpassligt först på, 2-5 som alltså blev slutresultatet.

Vi gjorde allt som allt en bra match mot serietvåan, det var mycket orken som tröt plus att de var ett bra lag, passningsskickliga och välorganiserade både defensivt och offensivt. Vi skulle behöva deras organisation, eller åtminstone börja nöta in lite kombinationer i tex uppspel. Det snackade vi om efter matchen.

Axel gjorde ett litet ryck i skytteligan och Tomas i assistligan:

Skytteliga:

7 mål: Noak
4 mål: Axel
2 mål: Björn
1 mål: Niklas

Assist:

2 ass: Tomas
1 ass: Björn, Mika, Noak, Olle, Andreas

No comments: