Monday, April 23, 2012

Premiärförlust 0-3

Äntligen utepremiär! Vi lyckades inte riktigt leva upp till samling en kvart före match men flera var på plats tidigt och vi andra ska bli bättre på det. Så här formerades laget: Målis: Edvin Backar: John, Tomas och Kristian Yttermittfältare: Alex, Tomas och Theo Central mittfältare/Anfall: Andreas, Noak och Johan Vi startade matchen ganska bra, vi lyckades stressa dom och fick till några anfall, bästa läget fick jag när jag kom rättvänd med bollen och både Andreas och Niklas var med vilket tvingade backarna att falla, men jag brände det fina skottläget. Kristian hade en bra frispark som jag nästan fick en nicktouch på. Theo fick en halvchans och kom nästan loss. De lyfte ganska mycket långt och missade många passningar. Men vi har ju mött dem tidigare och vi vet att de är ett bra lag och de tog också över så småningom, framförallt pga av att vi tappade vårt spel, vi blev ängsliga och missade mycket passningar och fick inte till uppspelen. I slutet av första blev jag utvisad korrekt efter en kapning. Vi höll undan hela utvisningsperioden efter bra kämpande och kort efter fick vi ett bra kontringsläge då Niklas kom fri och fick tid på sig, kanske för mycket tid att tänka och skottet gick utanför. Jag fick också ett bra skottläge efter pass från Niklas, men jag missade. De hade också en hel del vassa chanser, stolpskott mm, Edvin motade även en del skott. Till sist lyckades de dock spräcka Edvins nolla och kort därefter utökade de till 2-0. Då kändes det tungt att vända matchen. I slutminuten stängde de matchen med ett 3-0 mål, efter det lyckades vi faktiskt få till en riktigt fin chans men Andreas skott gick i målets utsida, det var en sån dag. Vårt största problem i matchen var förmodligen uppspelsfasen, vi hade stora problem att hitta någon att spela eller bestämma oss för hur vi skulle göra. Innan nästa match måste vi snacka ihop oss om hur vi ska agera i uppspelen, antingen lyfta laget och skjuta upp den långt eller visa oss bättre längre ner i planen, nu blev det nåt konstigt mellanting. Kul att vara igång iallafall! Utvisningar: 1: Noak

No comments: