Tuesday, May 8, 2007

Ny seger och aktuell skytteliga

Svineri MC går som tåget! 2 raka segrar utomhus, 4 raka om man räknar inomhussäsongen! Igår fick Kramfors Stars stryk med 5-2. Men det var en betydligt tuffare match än den första. Kramfors var som bekant laget vi slog på träning med ca 7-1 men nu var de utvilade och hade stärkt upp med lite nya spelare. Trots allt tog vi kommandot i matchen och jag gjorde 1-0 efter en hörna av Anders och nedtagning av Josh. Kramfors kvitterade dock ganska snabbt efter en tilltrasslad situation i straffområdet. Efter en tids ställningskrig där vi kändes som det lite starkare laget tog vi ledningen igen genom ett långskott från mig. Men Kramfors reste sig igen och kvitterade efter ytterligare trassel i straffområdet. Båda baklängesmålen kom efter kontringar och Kramfors envisades matchen igenom att aldrig spela genom mittfältet utan lyfta upp långa bollar.
Det funkade en halvlek men inte två, i början av andra tog vi ledningen igen genom Peter som lurade försvarare och målvakt med en klassisk skottfint. Sen var det dags för Martin att skriva in sig i målprotokollet, två säkra placeringar bakom målvakten efter kombinationer med mig och Anders stängde definitivt matchen. Dessutom borde Martin haft en straff efter att Kramfors back sparkat undan stödjebenet nere vid kortlinjen.
För övrigt gjorde hela laget en stabil insats, målen kan framförallt skyllas på att ingen mittfältare jobbat hem och understödde försvaret och Calle gjorde en prickfri insats i mål som kröntes med en svettig enhandsräddning på ett hårt närskott.
Målskillnaden efter två matcher är alltså förkrossande 15-3 och skytteligan ser ut som följer:

5 mål: Martin och Noak
3 mål: Peter
1 mål: Anders och Lundis (från 20 cms avstånd)

På tisdag kl 18 är det träning, vi ses då,

/Noak

9 comments:

Anonymous said...

Det var i sanning en riktigt fin seger. Egentligen var det aldrig någon fråga om något annat, jag hade blivit galet besviken på en förlust, och rätt sur över lika. Deras första mål kom på kontring efter ett anfall där vi var mycket nära ett tidigt 2-0 och deras andra mål en slumpmässig långboll.

Våra mål däremot var vad jag minns ganska klockrena spelmål, gediget framspelade och distinkt avslutade.

Visst hade det kunnat gå annorlunda, men slutresultatet känns ändå väldigt logiskt.

Svineri MC said...

javisst, vi gör nästan bara snygga mål nuförtiden.
Angående skytteligan gjorde även Johan mål i första matchen vilket skulle göra att det blev ett mål för mycket. kanske gjorde Anders inget mål eller var det domaren som glömt bort ett mål kanske?

Anonymous said...

Korpen har uppdaterat resultaten nu och vi ligger i topp trots att vi har en match mindre spelad än några lag. Fabrikörerna lyckades tyvärr inte stå emot igår utan de föll med 0-9 mot Schteek.

Bara vi inte blir för kaxiga nu. Det finns en viss risk att vi har mött seriens två sämsta lag (garanterat det sämsta), så det gäller att vi tar för oss i nästa match mot Stolpskott.

En annan sak. Vi är bortalag i nästa match och Stolpskott är också svarta enligt infon på hemsidan. Vad har vi för reservfärg?

Anonymous said...

Oh my god, say its vinröd!!!
Ärligt talat jag har bara röda t-shirts förutom hemmatröjan...

Och visst Lundis, ingen anledning att bli för styva i vår kork, men vi spelar som lag bättre än på länge, det känns bra mycket stabilare än inomhus. Men den riktiga styrkemätningen sker som sagt kanske snarare mot lag som Schteek och Stolpskott...

Anonymous said...

Rött passar mig bra också.

Anonymous said...

Efter mycket noggranna efterforskningar vågar jag konstatera att vår nästa match inte bör bli någon omöjlig uppgift åtminstone att ta poäng i. Men nu går jag många händelser i förväg, och det är fel av mig. ska genast låta bli. Vi kan ju börja med att ge järnet och svetsa laget på träningen i morgon onsdag...

Anonymous said...

Jag kommer på träningen. Då ska vi finslipa skiten.

Anonymous said...

Grymt bra jobbat grabbar!
Tills nästa match ska jag ha lärt mig att tejpa fötter, då kan jag nog vara med (om jag inte går på fler punkspelningar innan dess...)

Edvin

Anonymous said...

Ok, inga jävla punkspelningar förrän du är helt läkt Edvin, basta!

Trots att Kalle har gjort helt igenom gedigna insatser i målet skulle det både kännas tryggt med vår förstamålvakt i målet, och det är dags att du börjar vänja dig vid utomhus Edvin. Och jag tror Kalle är rätt peppat på att ge sig lite längre ut i planen och hjälpa till framåt också...

Kort rapport från träningen igår: Laget kändes stabilt, men underlaget är FÖR stabilt (betonghårt med ett tunt och utnött plastgräs över) i Hammarby Sjöstad. Personligen klarar jag inte mer än en kvart tjugo minuter innan benhinnorna börjar göra sig påminda och göra det jävligt smärtsamt att springa. Även Fredrik har klagat över återkommande ryggsmärtor efter träningarna. Det snackas om tänkbara nya planer, vi får väl hålla diskussionen levande.