Monday, June 11, 2007

4-1!



Två trevliga bilder av Svinerilirare som varvar ner efter en ny seger. Det slutade 4-1, antagligen ganska snopet för Bagarmossens Öfvre som hängde med fram till mitten av andra halvlek.
Matchen började som vanligt trevande från båda sidor men efter hand tog vi över och spelade riktigt fint spel fram till halvtidsvilan, jag förvaltade en av massor av chanser, som vanligt ett skott från distans. Annars var både Anders och jag (en i stolpen) mycket nära flera gånger. I andra halvlek blev vi efterhand (som vanligt i överläge) lite passiva och släppte upp Bagarmossens kids högre upp i planen, de pressade på och fick utdelning på en hörna som vi hade kunnat undvika med bättre markering. Inget att göra för tredje reservkeeper Peter som annars gjorde en bra insats.
Efter att matchen stod och vägt ett tag tog vi tag i taktpinnen igen och David började sin show med god hjälp från Martin och Johan. Ett äkta hattrick med två klockrena nickar på lika klockrena inlägg (från J och M) och en behärskad bredsida förbi Bagarmossens stackars keeper som var chanslös.
Bagarmossens "stjärnor" blev knäckta och började klaga på sina lagkamrater och tjafsa lite med oss så som dåliga förlorare gör. Men det hjälpte givetvis inte och Svineri stod som segrare igen!

Skytteligan:

8 mål: Noak
5 mål: Martin och David
3 mål: Peter och Lundis (2 från 20 cms avstånd)
1 mål: Johan och Calle

Nollor (cred till försvaret):

1: mot FC Stolpskott

Räddade straffar:

1: Edvin

Nu väntar Happy Fellows i nästa match som antagligen kommer stå på samma poäng som vi efter match mot fabrikörerna med en match mer spelad. jag kommer inte vara med om jag inte får så svår bollabstinens att jag åker fram och tillbaka från Småland men antagligen inte. Det verkar dock som att vi kan dra ihop fullt lag, skriv om ni inte kan!
Vi ser fram emot en bra avslutning inför sommaruppehållet!

24 comments:

Anonymous said...

Bra jobbat! Först Niklas Skoogs grymma comeback och så Svineriseger! Kan inte bli bättre!

Jag är som sagt beredd att dra på mig målvaktshandskarna den 18 om nu inte Edvin kan vara med...

/Calle

Anonymous said...

Härligt med 4-1-seger. Tungt avbräck att Noak är borta, men vi andra får försöka ta större ansvar. Gick ju hyfsat mot Schteek, även om vi inte vann den matchen.

Anonymous said...

Hej Svinerivänner.
En kompis till mig spelar i Korpenlaget Kontra Sthlm som i helgen skulle arrangerat Kontra Cup!

Nu ställdes den in p g a för få anmälda lag (ja jag skäms över att jag glömde fråga er alla förra måndagen, men det hade nog inte gjort någon skillnad).

Dock kommer det bli spontanfotboll och så. Fljande står att läsa på deras hemsida:

Vänner!

Kontra-cup är dessvärre inställd pga för få anmälda lag.

Men deppa inte för det. Vi kör spontanfotboll, bärsdrickning, grill, bad, och straffturnering i Bellevue ändå. Vi kör nu på lördag från klockan 13.00 och framåt, bira och käk finnes till självkostnadspris. På kvällen ordnar Jon ”Ellen Key” Molin klubb/bar i midsommarkransen.
Så: dra med så mycket folk du bara kan till Bellevue så kickar vi boll!

//Ordf. Andersson



Jag täkte vara där, och om någon är sugen så titta förbi.

Bra jobbat i måndags förresten!

/Fredrik

Anonymous said...

BK Boys åkte på däng mot Stolpskott igår. 1-2! Det innebär att om vi vinner mot Happy Fellows + vår uppskjutna match mot Söder United så leder vi serien när alla mött alla en gång.

Just nu är det dock ruggigt jämnt. Så här ser tabellen ut (antal poäng & målskillnad). Alla lag har spelat sju matcher utom vi som har spelat sex. Schteek & BK Boys möts dessutom i sista omgången innan serien vänder så där kommer åtminstone något av lagen att tappa fler poäng. Får vi stryk mot Happy Fellows så är dom också med i matchen.

1. Schteek 15 +26
2. BK Boys 15 +6
---------------
3. Svineri 13 +18
4. Happy Fellows 13 +6
5. FC Stolpskott 11 +3
6. Kramfors Stars 9 -4
7. Söder United 7 -14
----------------
8. Bagarmossen Öfvre 5 -8
9. Fabrikörerna BK 0 -33

Anonymous said...

Är det någon som vet något om vår uppskjutna match? Söder United står över nästa omgång (de har inga fler matcher med andra ord) så dom kanske är sugna på att lira den matchen nästa vecka någon gång?

För övrigt ett trevligt initiativ av Fredrik, men jag måste tyvärr hoppa på lördag. Är nere i Skåne och firar födelsedagar.

Anonymous said...

Bra att du påminde mig om den uppskjutna matchen. jag ska maila killen som är ansvarig på Korpen och fråga hur han tänkte lösa det

Anonymous said...

Hej!
Tänkte bara droppa att jag inte kan vara med på måndag men ett stort grattis till gänget som spöar glada polarna då.

Anonymous said...

Jag tänkte komma till matchen, men om det är som åskådare eller målvakt avgör jag på måndag.

Anonymous said...

Träning !!! ?? Ska någon lira/träna idag?? Tyvärr kan verkan anders, adam, noak eller martin.... men ni andra kanske??? Johan o jag kommer iallafall vara på plan vid midsommarkransen kl: 19. Come one, come all !!!

Anonymous said...

!!!! fåglarna är färliga i sina bo

Anonymous said...

Vem och vad menar den anonyma här ovan?

Anonymous said...

En liten påminnelse till den som har målvaktsgrejerna att ta med dem.

Anonymous said...

Kolla in!!!
http://www.myspace.com/happyfellows

Anonymous said...

Happy Fellows är förresten brunklädda. Det kanske är för likt svart? Eftersom vi är bortalag så kan det vara läge att ta med en röd t-tröja också.

Anonymous said...

Är vi fullt lag idag?

Anonymous said...

Är det någon som vet någon som inte kommer?

Viktig prestigematch för mig idag. Gör vi vårt bästa som vanligt, så är det lugnt att gå till jobbet imorgon. :)

/Fredrik

Anonymous said...

ok, josh ringde precis mig och meddelade att johan inte kunde vara med. Själv kunde jag i min tur meddela att jag inte heller kan spela (upptagen med konstbygge under kvällen, finns väl ca 1% chans att jag kan spela). Så, hur som helst, kvällens frånvarolistan ser ut enligt följande: Noak, Martin, Johan och Anders. Förhoppningsvis not to be continued...

Så ta med släkt, vänner och alla som ni känner till matchen, det lär blir hårda bud i mellerud och mycket speltid! Good luck! /anders

Anonymous said...

Jag, Fredrik & Calle kommer iaf om jag förstått saken rätt. David ska försöka hinna.

Edvin - åskådare eller målis?

Noak, Martin, Johan & Anders borta.

Josh, Adam, Peter? Någon glömd?

Ser ut att bli lite folk idag. Försöker fixa någon till, men det är inte säkert att det går.

Anonymous said...

Jag har fixat en polare, Pierre. Han har spelat div. 4 i Skåne så han håller helt klart hög div. 15-Korpenklass.

Anonymous said...

Är det någon som hinner se det här så ta gärna med ett par extra benskydd till Pierre.

Anonymous said...

MÅLIS!!!

Anonymous said...

Ok, jag väntar mig strax ett resultatbesked här på bloggen...

Anonymous said...

1-0!
En riktig kämpainsats. Jag är glad som ett barn och nu ska jag in till stan för att fira med drinkar!

Anonymous said...

Härligt och grattis!

Fint jobbat, hoppas det kommer en mycket längre matchreferat här om inte för länge!