Tuesday, June 5, 2007

lundis said...

2-2 mot Schteek efter 2-1-ledning i paus. Får vi väl vara ganska nöjda med även om jag tycker att vi borde kunna slå dem. BK Boys var klart bättre och dom var vi ju nära att slå. Å andra sidan hade Schteek också farliga chanser så vi kunde lika gärna åkt hem med 0 poäng. 1 poäng är ändå okej och vi hänger med i toppen. Vi har tappat fem poäng, BK Boys har tappat tre & Schteek har tappat sex. Schteek & BK Boys möts innan serien vänder.

Själv har vi en lurig match nästa omgång. Bagarmossen har vunnit över BK Boys, kryssat mot Schteek och förlorat resten. De har dock förlorat mycket knappt och jag tror att det kan bli en tuff match. Vi saknar dessutom fyra spelare (Fredrik, Calle, Edvin & jag) så det gäller att alla andra kan spela för att vi ska få ihop ett lag. Martin är dessutom lite småskadad och Noak & Josh är sjuka. Får verkligen hoppas att ni tre kurerar er!

Om matchen idag finns det säkert en hel del att säga, och här är några reflektioner.

1) Calles luriga 2-1-mål efter skott i steget (?) kändes jävligt skönt. Även om det kanske inte var så snyggt så var det nog så effektivt. Enkelt & bra! Trodde att vi hade matchen i vår hand då.

2) Edvins frilägesräddningar. Helt klart räddade Edvin poäng idag. Trodde att de skulle få in något av sina lägen, men Edvin var stundtals rena väggen. Oflyt på första (direktskarv på hörna efter dålig markering som tar Edvin i magen och in) & snyggt spel av Schteek på tvåan. Schteek drar en av våra gubbar & passar in i mitten där en fri kille gör ett "Lundis-mål", d.v.s. petar in den från ca 20 cm. Helt otagbart.

3) Vår oförmåga att ta tag i spelet igen när vi har tappat det. Som vanligt börjar vi bra, men efterhand (tröttheten kanske spelar viss roll) blir vi yra och vi tappar våra positioner och vår rörelse. I de lägena måste vi våga hålla i bollen och spela runt i laget. Känns som att vi lätt hamnar i panik och slår chanspassningar. Bättre att i så fall ibland även passa hemåt för att lugna ner det. Vi utnyttjar bakåtspelet alldeles för lite - vi ska hela tiden framåt. Bakåtspel är helt okej så länge man tänker offensivt. Via en enkel bakåtpass kan vi vända spelet och hitta nya ytor. Nog så viktigt när vi känner att vi inte längre har kontroll på matchen.

4) Davids dominans på innermittfältet. Om vi kan varva Noak & David i mitten (som vi har gjort i de flesta matcherna) så måste vi helt klart ha seriens bästa innermittfält!

5) Kämpainsatsen. Tycker att alla (precis som vanligt) kämpar och verkligen vill vinna. Sen att vi inte gör det alltid är ju inte det viktigaste kanske, men under matcherna känns det som att alla tar i och aldrig ger upp och det blir riktigt kul att spela då.

6) För få byten igen. Calle uppmärksammade oss på att han satt på bänken säkert i 10 minuter i sträck i andra halvlek och det är ju så klart inte kul. Vi måste försöka köra med kortare byten (jag är säkert minst lika skyldig som alla andra) eftersom det blir så mycket roligare för alla då.


Skytteligan:

7 mål: Noak
5 mål: Martin
3 mål: Peter och Lundis (2 från 20 cms avstånd)
2 mål: David
1 mål: Johan och Calle

Nollor (cred till försvaret):

1: mot FC Stolpskott

Räddade straffar:

1: Edvin

9 comments:

Anonymous said...

Tack för berömmet och för en bra rapport.

Nu till något annat: Johan föreslog att vi ska träna på en grusplan i Midsommarkransen som i princip alltid står tom. Jag tycker det vore grymt att komma igång med träningen igen, på ny plan dessutom. Kransen är ju nära Konstfack (och mig!) så det passar nog många. Vad sägs om torsdag kl 19?
Jag uppfattade inte exakt vart planen låg, men som jag förstod det så är det den bredvid Brännkyrkahallen.

Anonymous said...

Jag är gärna med om vi blir ett par stycken!
/Calle

Anonymous said...

Kan med stor säkerhet inte vara med på torsdag men välkomnar ny plan till framtiden om inte annat. Hoppas ni blir folk nog till på torsdag hur som helst!

Anonymous said...

Om det blir av kanske det kan tas med några öl... har sista tentan för terminen på torsdag!

Anonymous said...

Jag spelar gärna imorgon, jag snackar med mina klasskamrater som inte kollar den här bloggen så ofta...

Anonymous said...

Jag kommer på torsdag, dags att jag prövar på det där som kallas träning...
/Peter

Anonymous said...

Jag snackade med Johan och Josh igår och dom är med så vi ses där vid sju?

Anonymous said...

Jag kommer!
/Calle

Anonymous said...

Rapport från en träning: Såg det stabilt ut? Finns det några frisparksvarianter att plocka av nu?