Monday, October 1, 2007

Rådslag för Svineri MC

Hej,

innesäsongen närmar sig med stormsteg (framförallt anmälningsdagen, nu på söndag) och det är dags att ta några beslut.

Först, förutsättningarna:

Vi erbjuder fotbollsspel inomhus under perioden oktober-mars.
Serierna startar prel. vecka 43 och pågår fram till vecka 50.
Efter uppehåll över jul och nyår startar serierna om vecka 2
och fortsätter sedan till månadsskiftet mars/april.

Spelplatser:
Sporthallarna Brommaplan, Klädesvägen 25 i Bromma

Speldagar:
Lördag-söndag mellan ca 10.00-19.00 + ev. någon fredag vid behov.
Fredagsserierna spelas 18.00-21.00

Antal spelare:

4 utespelare + målvakt samt fritt antal avbytare.

Matchtid:

2x15 minuter utan paus

Domararvode:

60 kr/match och lag vilket betalas direkt till domaren före matchen.

Avgift:

Avgiften består av startavgift + WO-pott (se nedan)

Startavgiften är 3780 kr för samtliga lag undantaget lag i ungdomsserien, de betalar en halverad avgift d.v.s. 1890 kr.

WO-potten för nya lag är 600 kr.
För lag som deltog ifjol och ej lämnade WO fylls WO-potten ej på.
För lag som deltog ifjol och lämnade 1 WO fylls WO-potten på med 300 kr.
För lag som deltog ifjol och lämnade 2 WO fylls WO-potten på med 600 kr.

Nu, det praktiska:

Om du vill vara med, sätt in 400 kr på mitt konto i Swedbank: clear: 8169-5 konto: 993 413 261-5. Skriv ditt namn i meddelandefältet. Om vi får in mera pengar än startavgiften (vi har redan betalat WO-pott) så går de till att betala domaren. Skicka också ett svar på det här mailet och bekräfta, skriv också vilken dag du helst spelar. Senast på fredag!!!!!

Om alla som nu är med i Svineri MC vill vara med blir vi 12 st. 12 st är för många att vara med i varje match. Jag föreslår max 9 per match. Därför måste vi vara bättre på att i förväg meddela när vi kan och inte kan. Jag föreslår att när vi fått spelschemat så kollar alla igenom det och meddelar när de inte kan vara med p g a resor, jobb, fester eller vad som helst. Om vi ändå blir för många vissa matchdagar får de som spelat minst i övrigt förtur.

Lundis, kan du vidarebefodra det här mailet till Pierre och David? Svara gärna så fort som möjligt och svara också om ni inte vill vara med,

Ok, ha det bra/

Noak

PS. Vi tryckte till Fabrikörerna ganska rejält igen i en plojmatch, vi borde ta dom rätt enkelt

5 comments:

Anonymous said...

Jaså det blev en match iaf? Jag är iaf lätt med och spelar. Bra idé med uppstrukturering av medverkandet. Föredrar fortfarande söndagar för spel.

Anonymous said...

..skulle också kunna tänka mig lördag, så tidigt som möjligt.... fast jag är med på vad som än blir

Anonymous said...

fre och sön är fortfarade bäst för mig. Pengar kommer.

Anonymous said...

Noak, man kanske inte ska noja ihjäl sig över sånt - jag är bra på det - men lägga ut Bankkonto och namn så här öppet? internetTjuvarna!!!!!!

Anonymous said...

Jag vill vara med och spelar helst på fredagar
/Calle