Saturday, December 1, 2007

Tokstryk med 7-2

Gruvan, eller vad dom nu hette, körde över oss - inte spelmässigt så mycket som resultatmässigt, men ändå. 7-2 talar väl något slags språk. De var helt klart effektiva och satte i princip alla sina målchanser, medan vi sköt och sköt och lirkade och dribblade och lyckades ändå inte peta in bollen mer än tre gånger. Tre gånger? Ja, just det. Ett mål av Pierre blev bortdömt, jag (Martin) stod tre meter från målet och var på väg hem till mittcirkeln för att fira när domaren blåste hörna, eller nåt sånt. Vi protesterade väl lite, men det hjälptes inte även om domaren märkligt nog bad om ursäkt efteråt med ett "ibland ser man inte allt". Trist nog var det i ett läge då det fortfarande var match, så det var lite skumt men inget att gnälla över. I duschen sen påstod deras målvakt att han med 100% säkerhet visste att det inte var mål, men ni vet vad man brukar säga om de som är lite för säkra på sin sak...(själv är jag som sagt rätt jävla säker på motsatsen, men men).

Från början igen: De tog ledningen redan efter en halvminut. Sen gick det lite långsammare men vi gick väl till pausvila med ett 3-1 efter skott från David, som kunde varit 3-2 om inte Pierres mål blivit bortdömt. Kanske hade andra halvan sett annorlunda ut då, men det är tveksamt. Jag personligen var sjukt trött och det kändes stundtals som att det var kö om att få sitta på enda avbytarplatsen. Hemjobbet fick som vanligt stryka på foten och andra halvlek var tungsprungen. Calle gjorde tapper tjänst i mål men fick lida för lagets offensiva satsningar och deras kontringar och klapp-klapp.
Efter några mål från dom satte jag lagets sista, men vi var egentligen aldrig nära att hämta in underläget, trots ett tjog skott och några ribb- och stolpträffar.

Skytteliga:
4 mål: Noak och David
3 mål: Martin
2 mål: Pierre
1 mål: Lundis och Johan

4 comments:

Anonymous said...

Trist men men, nästa vecka kör vi igen. Då är det serieledarna som står för motståndet.

Anonymous said...

Ledsen för min genomusla insats igår. Jag släppte i stort sett allt, t.ex. de två första skotten på mål. De hade förvisso en del frilägen men några borde jag tagit!

Nu avsäger jag mig jobbet som reservmålis!! Peter lovade att stå nästa match och hur det blir framöver får vi snacka om...

/Calle

Anonymous said...

Ska väl också tilläggas att de hade 3 el 4 avbytare och vi en...

Anonymous said...

Jo dom hade avbytare så det räckte, och kom igen Calle. Fattar att du inte vill stå men usel var du inte.