Monday, December 17, 2007

Sista matchen mm

Sista matchen för terminen gick inget vidare, 7-1 i baken mot serieledarna AC Apfelschorle. Inte mycket att göra åt dock, dom var mycket bättre än vi. Martin prickade in tröstmålet och går därmed upp i delad skytteligatopp:

4 mål: Noak, Martin och David
2 mål: Pierre
1 mål: Lundis och Johan

Resultatet innebar också att vi ligger sist inför våren, dock på samma 6 poäng som 2 andra lag. Vår serie består av tre topplag och tre bottenlag, vi börjar med att möta (Firman) Boys för att sen ta oss an våra två bottenkonkurrenter i de 2 avslutande matcherna. Vad som händer efter det har Korpen ännu inte meddelat på sin hemsida, förhoppningsvis blir det nån sorts fortsättning, annars ska vi aldrig välja fredagsserien igen om man får spela mindre matcher för lika mycket pengar.

Nystarten är den 18e januari, vilken tid har Korpen inte behagat berätta än, så, mera info kommer, God Jul och Gott nytt år!

12 comments:

Anonymous said...

Nu är matcherna för våren uppe. Vi spelar tydligen tre matcher mot varje lag. Vi har därför hela åtta matcher kvar att spela (i stället för tre).

Anonymous said...

Ja, det var ju bra, även om det hade varit kul att möta lite nya lag. Premiären är 20.20 fredagen 18e, svarta tröjor. Ni kan börja anmäla er redan nu, jag är peppad och med.

Anonymous said...

Jag är peppad och med. Och alla som inte är med oss är mot oss. Dom känner jag stort hat emot, jävla svin. Toksvin. Fy fan. Jävla grisas!

Anonymous said...

Adam said...

Hello, hello, hello....
I am now back, with time and inspiration. I'm in on the 18th...
Go pigs!

By the way..., sorry for my overly long absence. So much to do..., so little time.

Vi ses den 18:e!

Anonymous said...

jag kan tyvärr inte vara med den 18:e. Ska till Småland och fira försenad jul. Kunde konstatera på Korpens hemsida att vi återigen dragit en nitlotten och spelar sistapasset 5 av 8 kvarvarande matcher. Apfelnånting spelar första passet alla matcher...

Anonymous said...

Jag är med på den 18e !!!

Anonymous said...

jag kanske kommer. jomen jag kommer nog. ser fram emot att krossa allt motstånd! det var länge sen.

Unknown said...

Jag vill va med nu på fredag. Dags å röra på sig igen efter julölen.

Anonymous said...

Ok, då är vi alltså:

Noak
Martin
Adam
Josh
Johan
Pierre

Ser bra ut, flera? Målis?

Anonymous said...

Jag är inte med nu på fredag. Peter var en utmärkt reservmålis senaste matchen, kanske han kan dra på sig handskarna igen...
/Calle

Anonymous said...

Jag kan inte tyvärr.

Anonymous said...

Jag kan tyvärr inte heller. Jag har mamma på besök. Hon tyckte nog inte det var så kul å kolla när man sparkade boll som barn, och gör det nog inte heller nu.

Helgen efter är jag dessutom i Malmö. Jag var en av dem som tyckte fredagar verkade bra, men jag ångrar mig nu, det är sällan det funkar.

Lycka till ni som kan!