Friday, February 8, 2008

Förlust 1-2 trots bra insats. Nästa vecka 20.20

Sällan levererar man en så färsk matchrapport, kanske för att jag är så stolt över lagets insats.
Ulven som besegrat oss två gånger tidigare bjöd som väntat på hårt motstånd i dubbel bemärkelse. Matchen började med bra spel från båda sidor (korpenmått mätt), vi bytte chanser och Svineri hängde även med bra defensivt efter att vi snackat om att vi måste köra mer man-man i försvarsspelet över hela banan. Dom tog dock ledningen efter ca halva första men matchen fortsatte i samma böljande tempo. I slutet av första halvlek lyckades vi kvittera efter ett snyggt kontringsanfall där jag avslutade med att dra målvakten, skön känsla!
Första halvlek bjöd på hårt men ändå förhållandevis schysst spel, men det höll inte matchen ut. En bit in i andra fick de sin galnaste lilla köttbulle utvisad efter en närkamp med David där han vägde lätt och sen klagade på domaren och kastade iväg bollen och betedde sig på ett helt klart pinsamt sätt (även med korpenmått mätt). Han borde åkt ut för matchen men fick komma in igen efter två minuter som vi tyvärr inte lyckades utnyttja på något bra sätt. Köttbullen fortsatte att samla ihop till en utvisning, han sparkade bort bollen efter signal, han slet nästan sönder min tröja efter att ha blivit snuvad på bollen osv, men domaren var för passiv för att våga ta ut honom för gott. Det var dock hårt/fult spel från båda sidor och flera spelare hade kunnat få syna kortet, men det urartade aldrig fullständigt som tur var.
Tyvärr lyckades dom även trycka in ett segermål (edvin chanslös) och vi hade inte marginalerna på vår sida med skott precis utanför och i stolpen.
Sammanfattningsvis var dom ett bra lag med ett helt extralag på bänken som gjorde att dom aldrig säckade och drog upp tempot. Vi gjorde en av våra bättre matcher inomhus, vi stod upp bra och var nära åtminstone en poäng som vi inte hade behövt skämmas för.
Jag är stolt men inte nöjd som en pösig svensk statsman sa en gång, ett fall framåt trots allt för Svineri MC!

8 mål: Noak
5 mål: Martin
4 mål: David
3 mål: Pierre
2 mål: Johan
1 mål: Lundis

Nästa vecka möter vi Apfelschorle, serieledarna som vi lattjade lite mot förra veckan, 20.20 i svarta dräkter, hoppas ni kan komma!

13 comments:

Anonymous said...

Tyvärr måste jag redan nu kasta in handduken på fredag, måste jobba. Hoppas på veckan efter istället.

Anonymous said...

jobba eller klubba? undrar man lite grann... :O

Anonymous said...

Jag avvaktar med definitivt svar om fredag.
/Calle

Anonymous said...

Kommer som vanligt, kanske jag ska tillägga...

Anonymous said...

ok, jag och martin, någon mer?

/noak

Anonymous said...

Adam said...

Josh and I are playing...

Hittills:

Noak
Martin
Adam
Josh

Peter said...

Mår rätt kasst men kommer om jag känner mig bättre imorgon.

Unknown said...

Jag kan va med imorrn.

Anonymous said...

Ok då är vi lag iallafall, kul!

Noak
Martin
Adam
Josh
Pierre
(Peter?)

Fortfarande chans att fylla på, välkomna!

Anonymous said...

Kan inte ikväll och missar nästa fredag också pga en tur till Malmö.
/Calle

Anonymous said...

jag kommer!
/JOhan

Peter said...

Mår fortfarande ganska kasst tyvärr så det blir att banga för mig.

Anonymous said...

Får besök från Gbg så jag missar (som vanligt).

Jag var en ivrig förespråkare för fredagar, men det visade sig ju inte vara så lyckat (åtminstone inte för mig).