Thursday, May 24, 2007

Match måndag 18:00

Okej, dags för en riktig värdemätare för Svineri MC. På måndag möter vi serieledarna BK Boys, som iof spelat 5 matcher, alltså 2 fler än vi, och skrapat ihop 12 poäng. Det blir säkert en tuff match men vi ska inte frukta dom för mycket då dom förlorat mot Bagarmossens Övre som fick stryk av FC stolpskott som vi spöade med 4-0 förra matchen. Annars kan man notera att de bara vann mot Fabrikörerna med 2-0 och Kramfors Stars med 2-1. Så det blir tufft men knappast övermäktigt.

Vilka kan vara med/inte vara med? det är viktigast att skriva om man inte kan vara med och spöa BK Boys och återta den rättmätiga serieledningen!

16 comments:

Anonymous said...

Jag känner mig både kallad och ärad att få var med och delta i drabbningen på Måndag.

Betyder detta alltså att vi tillfälligtvis inte leder ligan? Märklig känsla...Åter mot toppen!

Anonymous said...

Jag har fortfarande ont i benet och kan möjligtvis vara med men vet inte förrän efter helgen.

Jag vet ju att jag inte kan "ta det lugnt" när jag väl är där och då kanske det är dumt.

Men jag hoppas innerligt att jag kan.

/Fredrik Cannavaro

Anonymous said...

Jag kan vara med. Är det svarta tröjor som gäller?

Anonymous said...

Jag är med. Alla gånger! Viktig match som sagt!

Anonymous said...

Svarta tröjor gäller, BK Boys kör töntfärgen (på tröjor) gult.
Alla vet ju att det bara är coolt på skorna!

Anonymous said...

Jag är med!
/Calle

Anonymous said...

Jag är faktiskt också med!

Anonymous said...

Vill den anonyma bakom föregående kommentar träda fram?

Anonymous said...

David är också med!

Anonymous said...

Jag är fortfarande pissed. För några veckor sen fick Junior gult kort när han slog en frispark innan signal. Sabotage. Klart jag tyckte det var löjligt men det är ju en mycket större grej när man slår en STRAFF fel. Två gånger! Jag inser att man inte kan ta ifrån dem straffen men nån reprimand borde killen ha. Sjukt svårt att ladda för tre straffar. Och om han nu var hörselskadad så får han väl säga det eller låta någon annan ta straffen. Jag visste väl fan inte det! Andra målet var väl kanske inte så mycket att orda om dock.
Slutligen undrar jag om straffen verkligen måste gå om första gången när jag räddar den. Jag menar, om de gör fel men inte lyckas utnyttja det så borde väl vi ha "fördel" av räddad straff, om ni förstår vad jag menar...

F.ö. tränar jag gärna i veckan. Kan både onsdag och torsdag, dock förutsatt att det blir en mer spelvänlig plan än Luma...

Nu ska jag jobba natt. Tjoho!

Anonymous said...

1-2 känns surt såhär efteråt. Inte minst p.g.a. att det kändes som att straffen var jävligt hårt dömd + att Edvin gjorde en snygg räddning på första straffen. Hade de inte fått straffen hade inte "tvåan" (som då hade varit "ettan"...) heller blivit mål eftersom vi inte hade kört en sån tokoffensiv då. Att vi ledde med 1-0 med två minuter kvar känns ju inte mindre surt.

Dessutom hade vi hyggliga chanser i form av en straff, en nick i underibban + några gyllene lägen till.

Samtidigt som vi väl sportsligt får gratulera BK Boys till segern kan vi ju glädja oss med att de har åkt på stryk en match. Slår vi Schteek (som har vunnit alla förutom en oavgjord) har vi minst tappade poäng + en mycket bättre målskilland än BK Boys. Dessutom ska BK Boys & Schteek mötas innan serien vänder. Förlust mot Schteek däremot och det ser mycket tuffare ut. Viktig match på måndag således.

Tycker ändå att alla kämpade och att det var den roligaste matchen hittills (trots förlusten). Nu tar vi nya tag och lyfter Svineri mot oandade höjder.

Anonymous said...

Det är självklart att 2-1 svider fortfarande några timmar efteråt med tanke på de sista två minuterna. Samtidigt var det inget att göra på straffen, jävligt trist att dina finfina räddning inte räknades, ett av flera lite tveksamma bedömningar av domaren (det som ledde till straffen bland annat samt en ickedömd handsstraff i första och ändrat insparksdomslut på vår planhalva). Vi höll emot väldigt länge dock och spelade inte dåligt, däremot var de ju bra på att markera oss och krympa våra spelalternativ i uppspelen. Vi mötte ett bra lag som var oss överlägset i andra, trist att vi inte lyckades hålla tätt rakt igenom dock. Och vår plötsliga offensiv vid 1-1 och 30 sekunder kvar, i ett läge där vi knappast var dominerande blev en litet taktikmiss...

I övrigt lyckades vi om inte lyckas med uppspelen och styra spelet värja oss undan i försvaret och komma med en del riktigt bra avslut. Det får vi ändå ta med oss efter en matchbild som den här.

Anonymous said...

Tungt idag. För egen del är jag bara missnöjd vilket också färgar detta inlägg. I övrigt står vi upp ganska bra tycker jag förutom vid deras onödiga 2-1. Bra att vi tar för oss mer och mer i det fysiska spelet.
Jag kan också tänka mig att träna någon dag i veckan om det passar med tider. Några saker att tänka och slipa på till nästa match: utsparkarna, byta oftare och lite bättre rörelse.
/Calle

Anonymous said...

Känns fortfarande lite surt med den snöpliga förlusten. Det gör ju inte saken bättre att den lilla (den var inte hård, men det tog nog lite olyckligt) smäll som jag fick i slutet av matchen igår fortfarande gör sig påmind. Hela ankeln svullnade upp igår kväll och det gjorde fan pissont. Kändes bättre i morse, men nu är det ganska oskönt igen.

Blir till att ställa in den planerade div. 7-matchen i morgon, men förhoppningsvis har det lagt sig till på måndag.

Go go Svineri!!!

Anonymous said...

Schteek tappade två poäng mot Stolpskott, 0-0. Innebär att vi och BK Boys har tre tappade poäng, Schteek fyra.

I övrigt har Happy Fellows tappat sex poäng. Bagarmossen verkar vara ett skumt lag. De slog BK Boys, kryssade mot Schteek och har förlorat sina övriga tre matcher. Men det är väl så det är i Korpen. Alla kan slå alla.

Anonymous said...

I korpen OCH allsvenskan...
/Calle