Monday, March 10, 2008

Snöplig säsongsavslutning/ nya tag!

Bloggen tillbaka med ny design, tyvärr kunde man inte ha en brun blogg, så det här får duga. Ny inofficiell logga: grismasken 

Säsongen som inte varit helt lysande ur resultatsynpunkt slutade med en 5-0 vinst, dock på WO, SURT! Hade hellre förlorat 0-5 och spelat matchen. Men men, hoppas de blir uteslutna och att den förlorade WO-potten svider i plånboken även om det knappast är troligt. Hela 8 spelare dök upp också som fick lomma hem efter en kvarts träning. Det blev några öl istället, det var ju iof trevligt. Slutställningen i tabellen blir densamma-sist, och slutställningen i interna skytteligan också oförändrad, jag vann den på 10 mål, dock med brasklappen att jag antagligen varit med i flest matcher. 

Nu till framtiden, ännu inga besked om när utekorpen startar, givetvis kommer jag lämna det här på bloggen så fort jag får veta. Det är dock hög tid att bestämma lagtröjor och tröjnummer, hittills är följande nummer paxade:

1: Edvin
3: Pierre
5: Peter
7: Lundis
9: martin
10: Noak
13: Calle
27: Adam

Martin har lämnat in förslag på tröja, jag tänkte bidra med några till, känn er fria att posta fler eller säga vad ni gillar bäst. Vad gäller tröjans baksida röstar jag för Martins design med det nummer-typsnittet, dock utan namn, alternativt namn med ett annat typsnitt. 




8 comments:

Anonymous said...

Noak, posta om bilderna, de är för små och (åtminstone) jag kan inte förstora!

Anonymous said...

Jag tycker det är bra med små bilder, det ger helheten vid en snabb anblick, som det sätt på vilket bröderna Stenberg arbetade med sina affischer på 20 och 30-talet.
Och jag röstar helt klart på alt 1. alt 3 är en stor blaffa under texten, och alt 2 lite otydlig.
Bra jobbat Noak!

Anonymous said...

Eftersom både 3 och 7 är tagna, så vill jag ha 37!

Japp.

Anonymous said...

Jag fick inte större bilder från den sidan tyvärr, hur sparade du flashbilden? Men det går väl att se hyfsat?

Anonymous said...

Alt 1! Alt 1!

/Calle

Peter said...

alt 1 för mig med.
tycker namn är roligt och röstar för det!

Anonymous said...

Jag ser fortfarande inte hur typsnittet är på alt ett. Men av dina är det nog den jag gillar bäst. Fast jag gillar fortfarande framsidan på mitt eget förslag. Det är väl inget fel på det typsnittet? Nåväl, så här gör du om du vill bjucka på större bilder Noak. Ta en skärmdump med programmet Grab/skärmavbildning. Fixa i Photoshop vid behov. Publicera i största storleken...

Anonymous said...

Alternativ ett helt klart. Är inte heller jätteförtjust i martins typsnitt (no offense) så om vi ska ha namn så får vi byta. en fråga; ska vi köpa in några extratröjor till eventuella tillkommande/vikarierande spelare?