Sunday, March 2, 2008

Svineritröjor

Hej Svineri Måndag!
Och ledsen att jag hijackar ditt konto Noak, men jag ville få upp lite bilder, det går inte i kommentatorsfältet. Jag surfade lite på ställen man kan köpa tröjor på.

Dom här verkar rätt seriösa som jag skrev i mitt förra inlägg.
http://74112.spreadshirt.net/se/SE/Shop/

Här är ett exempel på hur det skulle kunna se ut. Jag vet inte om det är lite tacky att skriva ut namn på Korpentröjor, det känns inte helt rätt, eller jag vet inte. Lagnamn är kanske en god ide dock. Det finns en jävla massa möjligheter på sidan, färger, tryck, typsnitt, modell, osv. Ska vi ha lagtröjor är enhetlighet a och o känns det som, så att komma överens om en modell som funkar för alla är nog en god idé. Nedan skulle kunna vara ett förslag iaf...

/Martin






22 comments:

Anonymous said...

Det där ser lysande ut tycker jag. Priset får väl styra lite men jag ser gärna våra respektive namn på tröjorna.
Om vi har enhetliga matchdräkter med namn och allt kommer vi garanterat höja vår prestationsförmåga (känna sig-proffsig-faktorn)!
/Calle

Anonymous said...

Hehe!
"känna-sig-proffsig-faktorn" kan också övergå i en "känna-sig-töntig-faktor" om man inte har det som krävs. Men ute är vi ju grymma som vi vet av erfarenhet. Där har vi inget att skämmas över. Och det vore ju tokigt gött att komma unisont klädda till träning och match. Priset ÄR en issue. Men inte oöverkomligt. 250 spänn och lite till tror jag mellan det och 280 tror jag.

Anonymous said...

Det här företaget är spännande, man får designa sitt kit hur man vill. De gör efter ens ritningar och provfärger och det kostar ca 30 pund för tröja, shorts och strumpor. & de levererar till Sverige. Kolla in

http://www.footballwear.net/index.php?id=products&id_group=1&id_subgroup=271&pricetype=eu

Fast det är något med VAT-rate där nere, skumt. Tå att kollas dock

Anonymous said...

En grej som är sur med det där spreadshirt är att det inte verkar gå att få matchande shorts och strumpor till. Det vill man väl?

Anonymous said...

Shit, matchande strumpor och shorts? Nu börjar det bli lite VÄL seriöst va eller har jag fel? Kanske fel, vad vet jag. 30 pund är ju rätt mycket stålar asså, särksilt om man ska betala VAT (skatt) på det...

Men jag vill höra fler röster i den här debatten, det viktigaste är ju att vi kör likadana så det inte ser hej kom och hjälp mig ut sen...

Anonymous said...

Jag kan hålla med Martin, det kan kännas lite skönt om det inte är helt "classy" då det kan verka som att man "tror att man är nå't."
Dock är jag fortfarande lite bitter över att det inte blev rosa/svart, då hade den här diskussionen aldrig funnits tror jag.

Anonymous said...

Förövrigt är jag med på fredag.

Peter said...

Jag är nog inne på martins spår jag med, MEN matchande träningsoveraller vore gött! Nja kanske inte...
Tycker också att 250-280:- låter rätt rimligt

Anonymous said...

Act like you know, säger jag. Varför inte "tro att man är nå't"?? Ett helt matchställ låter gött, har inte haft det sen jag la av att träna fotboll när jag var tretton.
Nåja, nu verkar det som om flera är nöjda med bara tröjor så jag böjer mig för det förstås.

Är med på fredag!
/Calle

Anonymous said...

Jag tycker också att hela kitet vore coolast. om vi loosar så är vi ju ändå snyggast. tröjorna martin la upp var ju jävligt snygga faktiskt. en billigare variant är kanske att köpa shorts och strumpor nån annanstans, men i en stor uppsättning lika. det hade dock varit roligt om vi hade ett klubbemblem på bröstet. tror noak sa nåt om att han börjat skissa...

jag undrar hur man gör med målvaktströja. den ska ju vara i annan färg än utespelarnas. lite tråkigt att behålla samma som nu om ni andra får nya, även om den faktiskt är ganska bra. kanske att man kan sy på ett emblem på bröstet eller nåt...

f.ö. kan jag inte vara med på fredag. lämnar målvaktsgrejerna till calle, men tror inte han är jättesugen på att stå så nån frivillig får gärna kliva fram (i bollbanan hahahah).

Peter said...

Glömde förut, kan inte på fredag, måste jobba tyvärr.

Anonymous said...

Om det är här man anmäler sig tills på fredag så kan ansvarig härmed räkna mig som anmäld. /Pierre

Anonymous said...

Jag tycker att de tröjor som Martin har letat rätt på är snygga. Kör på det säger jag. Kan heller inte vara så svårt att fixa strumpor och shorts i enhetliga färger någonstans. I värsta fall får man väl lägga in en stöt på InterSport, Stadium eller något liknande. En annan sak är väl dock att folk tenderar att spela i knickers eller andra långbyxor när det är utesäsong. Då kanske shorts är lite overkill. Vore dock snyggt om alla har gula eller bruna strumpor.

Om vi nu ska ha nummer på tröjorna så måste ju var o en ha eget nummer. Om ingen protesterar alltför mycket så önskar jag i så fall sjuan.

Angående morgondagens match så tror jag att jag kan, men jag kan inte lova något nu. Det drar ihop sig på jobbet så det kanske blir kvällsjobb i morgon.

Anonymous said...

Adam said...

I agree with Lundis... Jag spelar i knickers utomhus men nya strumpor behöver jag ändå så vill gärna få tag i något gult/brunt.

Martins tröjer ser bra ut, med ett emblem också om man kan sy till det.

Jag tycker namn och nummer skall absolut vara med!

A. Webber
27

Jag är med imorron.

Anmälda hittills:

Fredrik
Pierre
Calle
Adam
Lundis?
Noak?
Martin?

Anonymous said...

Glöm inte att det är röda tröjor i morgon!

Unknown said...

Tänkte bara kasta ut en stilla förfrågan om det finns intresse att fira en väl (jodå) genomförd säsong över en kall bägare efter matchen imorrn? Inget fancy.. Bara öl å skitsnack..
Om vi blir lag förstås, bara 4 klara än så länge.
/ Pierre

Anonymous said...

Som framgår av tröjan på bilden har jag gärna nummer 9. Spelar hellre än bra i jeanshorts och är gärna en del av laget imorgon!

Peter said...

Fick reda på att jag kanske kan spela ändå i morgon, ni märker om jag dyker upp. Tar gärna nr 5 om det är lugnt med alla andra? Spelade alltid i den förr och så var det min barndomsidol Peter Larssons nummer.. även om han var aik-are. Men 15 går oxå bra

Anonymous said...

Jag är med också med imorgon, alltså minst en avbytare. Jag ger upp om shorts och strumpor. Återkommer dock säkert till det tröjämnet nästa vecka. Jag jobbar lördag men tar gärna en folle i omklädningsrummet iallafall.
& jag är gärna nr 10

Anonymous said...

Vad gäller tröjnummer vill jag ha nr 13.

Ingen frivillig i mål till ikväll? Nähä. Jag kan tänka mig att ta i alla fall första halvlek så om någon kan tänka sig att stå i andra......
/Calle

Anonymous said...

jag är med.
/David

Unknown said...

Jag tar gärna trean om den inte är spoken for. Har haft den sen jag var en liten påg. Ses ikväll