Monday, May 5, 2008

Svineri vinnare igen!

Efter lite osäkerhet runt dagens laguppställning slutade det iallafall med att vi kunde ställa upp med 2 avbytare. Problemet var att både Edvin och förste reservmålis Calle saknades så tredjereserv Peter tog på sig en halvlek mellan stolparna medans Pierre förlorade klunsningen i halvtid och fick ställa sig i halvlek nr 2. Inget ont om våra två reserver men med Edvin i målet och Peter och Pierre på planen hade dom nog inte lyckats göra 3 mål.

Hur som, vi var aldrig riktigt illa ute. Vi tog tag i matchen ganska snabbt i första halvlek och det märktes att det inte skulle bli så tufft motstånd. Jag inledde målskyttet med två distansskott som målvakten inte var i närheten av. Sen fyllde David på med en kanon och Johan la in fyran efter ett snyggt anfall där vi saxade oss igenom försvaret. 4-0 och det kändes som den här matchen tappar vi inte. Då fick dom in ett riktigt skitmål i slutet av första och höll visst liv i tillställningen.

En dålig trend när vi leder i halvtid är att vi inleder andra halvlek uselt, så även denna vecka. Taskigt hemjobb ledde till mål nr 2 för Hattrick. Då kändes det lite jobbigt, fast jag tänkte att vi reder ut det ändå, annars är det skandal. Vi hade ändå det mesta av spelet och brände lite chanser innan David dunkade in 5-2. Då hade dom inte ork att resa sig igen. Ett konstigt slumpmål till lyckades dom dock trycka in och det slutade alltså lite missvisande 5-3. Det hade kunnat bli 8-1 eller något liknande men då får vi skärpa avsluten lite och var mer beslutsamma i försvaret, och jobba hem ordentligt.

Det var ändå lagets bästa match hittills under utomhussäsongen och stundtals fick vi igång ett fint spel, det ska vi ta med oss till nästa vecka då vi möter Babacoco FC United 20.15. Anmäl er här som vanligt!

Skytteligan:

3 mål: Noak
2 mål: David och Lundis
1 mål: Johan

17 comments:

Anonymous said...

bra jobbat! nästa vecka är jag med igen.

Anonymous said...

Jag hade också tänkt att vara med nästa vecka!
/Calle

Anonymous said...

Perfekt. Då har vi två målvakter!!

Jag är också med.

Anonymous said...

Jag är oxå med.

Förövrigt kan inte skytteligans siffror stämma, vi har gjort fler mål än så!

37 HERRMANN

Anonymous said...

Har vi gjort fler mål än åtta? Neeej, det är önsketänkande, eller har jag missat något?

Anonymous said...

Nej det stämmer.

2-1 (Noak & Lundis)
1-2 (Lundis)
5-3 (Noak 2, David 2, Johan 1)

Såhär ser tabellen ut efter tre omgångar (haltande tabell).

Weekend Warriors FC 3 2 1 0 6-2 7
Locash FC 3 2 1 0 4-1 7
Babacoco FC Utd 3 2 0 1 7-4 6Svineri Måndag 3 2 0 1 8-6 6
Äppelmelodi 2 1 1 0 1-0 4Kramfors Stars 2 1 0 1 3-2 3
Tja la la 3 0 1 2 1-5 1
Hattrick Sthlm 2 0 0 2 5-9 0
BK Boys 3 0 0 3 1-7 0

Anonymous said...

Weekend Warriors FC 3 2 1 0 6-2 7
Locash FC 3 2 1 0 4-1 7
Babacoco FC Utd 3 2 0 1 7-4 6
Svineri Måndag 3 2 0 1 8-6 6
Äppelmelodi 2 1 1 0 1-0 4
Kramfors Stars 2 1 0 1 3-2 3
Tja la la 3 0 1 2 1-5 1
Hattrick Sthlm 2 0 0 2 5-9 0
BK Boys 3 0 0 3 1-7 0

Anonymous said...

ja, fast jag slipper gärna att vara förste reservmålis den här säsongen. Ser helst att vi delar på den sysslan när Edvin inte står.
/Calle

Anonymous said...

Noak
Edvin
Calle
Lundis
Fredrik

Fler?

Anonymous said...

Ang önsketänkande så var jag bara trög. Du har rätt.

Ses imorrn pågar.

Unknown said...

Jag kommer också. Alltså är vi sex bolltalanger hittills.
Kommer det lösa sig?

Anonymous said...

ok Calle, bra att du säger till men synd ändå. Det kommer att lösa sig med folk, det är bara att vissa alltid är så sega att anmäla sig, ska elda på lite idag

Anonymous said...

Avspark idag är 20:15 för er som inte visste det.

Anonymous said...

Adam said...

Jag är med...
Josh är med...

Noak
Edvin
Calle
Lundis
Fredrik
Pierre
Adam
Josh

Jag betalar. 80 kr?

Anonymous said...

jag är med.
/David

Anonymous said...

80 kr stämmer. Jag har dessutom köpt en splitter ny boll idag! Martin är med också så vi har en rejäl trupp idag

Peter said...

missar pga bajen-gefle men det verkar ju lugnt..