Monday, May 19, 2008

KROSS! 7-0 till Svineri Måndag!

Som Herrman mycket riktigt påpekade, varannan seger gäller fortfarande. Men det var länge sen vi tog en sådan överlägsen seger, jag tror det var utepremiären förra året mot Fabrikörerna. Den här matchen hade vi i vår hand från avspark men vi tog över helt efter att dom fick en spelare skadad och blev reducerade till 6 man. Det skedde ungefär i mitten av första halvlek vid ställningen 1-0 till oss, mål av Pierre. Efter det malde vi på, jag rullade in en till före paus innan det stora raset började. Efter paus klev Calle in och visade vilken striker han kan vara med två fina mål, framförallt direktskarven på Davids passning över målvakten. Det konkurrerar om matchens mål med Peters härliga volleyträff från högerkanten som deras målvakt var chanslös på. Deras målvakt hade överhuvudtaget en otacksam uppgift. Jag satte ett till i öppet mål efter att jag och Martin spelat över målvakten och Pierre dunkade in en från kanten. Förnedringen var fullbordad, i slutet gick Tjalala på knäna. Trots att motståndet idag inte var någon riktig värdemätare kan vi berömma oss med att vi fortsatte det fina spelet både offensivt och defensivt från förra veckan. Fortsätter vi såhär blir vi svårslagna. Kul att Edvin fick in sin första nolla i målet också, med god hjälp av Josh och David i försvaret.

Skytteligan:

5 mål: Noak
2 mål: David, Pierre, Calle och Lundis
1 mål: Johan och Peter

Nollor:

1: Edvin

Nästa vecka har vi speluppehåll vilket passar mig, Josh och Johan utmärkt då vi hänger våran kandidatutställning på Enskilda galleriet som har vernissage 28/5 kl 17-21, alla är givetvis välkomna då!
Nästa match är måndagen därpå 2/6 mot gamla bekantingarna BK Boys 19.30, anmäl er när ni vet om ni kan komma!

25 comments:

Peter said...

Vinst = snabbt referat! Gött idag och är ganska säker på att jag kan mot boys, lite målkåt e man ju efter det här och missade matcherna mot boysarna förra året.
Forza Svineri!

Anonymous said...

Det där var en riktigt fin match, det enda bittra är ett det borde gjorts ett mål eller två för egen del när man spelar som anfallare en stor del av matchen. Men stiligt och välspelat var det igår iallafall, ser redan fram emot matchen om två veckor, så jävla peppad!

Anonymous said...

Ja, nu är man peppad och målkåt. Jävla skönt att hänga två igår efter alla sumpningar innan. Om jag inte gjort något hade jag på egen hand startat en knypplingssektion i Svineri och lagt krutet där istället.

Som det ser ut idag är jag med om två veckor!
/Calle

Anonymous said...

Ser bra ut för mig också 2/6 efter det vansinniga betygshelvetet. See you on the other side.

Anonymous said...

betygshelvetet? du sätter betyg nu alltså? och det är surt eller? förklara! svårt att sätta rättvist eller vad är greje?

Anonymous said...

betygshelvetet? JA

du sätter betyg nu alltså? JA

och det är surt eller? JA

förklara! Man har en 4-gradig skala att hålla sig till. Utförligare förklaring får vi ta när vi ses.

svårt att sätta rättvist eller vad är greje? JA svårt, och grejen är att det tar lång tid med rättning, bedömning och rättvisa.

Alltid upptagen men inte utarbetad (som rykten gjort gällande).

Anonymous said...

Senaste tabellen:

Babacoco FC Utd 5 4 0 1 9-4 12
Locash FC 5 3 1 1 11-5 10
----------------------------------------------------------------------
Weekend Warriors 5 3 1 1 9-4 10
Svineri Måndag 5 3 0 2 15-7 9
Äppelmelodi 4 2 1 1 5-2 7
Kramfors Stars 4 2 0 2 6-8 6
BK Boys 4 1 0 3 5-8 3
----------------------------------------------------------------------
Tja la la 4 0 1 3 1-12 1
Hattrick Sthlm 4 0 0 4 6-17 0
Som synes ser det helt OK ut. Med marginalerna på vår sida ska vi kunna göra en fin säsong. En fråga: är detta verkligen samma Boys som vi mötte inomhus i vintras? De var ju ganska bra, dethär laget har bara slagit Hattrick hittills. Inte för att vi ska slappna av, deras förluster har varit små, men iallafall!?

Anonymous said...

Bättre såhär tror jag...

Babacoco FC Utd 5 4 0 1 9-4 12
Locash FC 5 3 1 1 11-5 10
-------------------------------
Weekend Warriors 5 3 1 1 9-4 10
Svineri Måndag 5 3 0 2 15-7 9
Äppelmelodi 4 2 1 1 5-2 7
Kramfors Stars 4 2 0 2 6-8 6
BK Boys 4 1 0 3 5-8 3
-------------------------------
Tja la la 4 0 1 3 1-12 1
Hattrick Sthlm 4 0 0 4 6-17 0

Anonymous said...

nope...

Anonymous said...

Det är samma Boys, små marginaler i serien

Anonymous said...

Va, det är väl inte samma Boys som vi mötte inomhus. Det var ju (Firman) Boys i sedvanliga orangea färger. BK Boys (i gult) mötte vi ute förra säsongen eller har jag fått detta helt om bakfoten?
/Calle

Anonymous said...

bakfoten tror jag. firman inne var gula iaf...

Anonymous said...

Nä, Firman inne var definitivt orangea de gånger jag såg dom! Det kan jag ta gift på.
/Calle

Anonymous said...

Innelaget och utelaget är inte samma lag. Det Boys som ligger i vår serie är samma Boys som i uteserien förra året (men inte de vi mötte inomhus) - precis som Calle säger. Det ena laget heter BK Boys, det andra laget heter Boys.

Jag snackade med en av deras killar förrförra matchen och de har haft många borta. I förra matchen slog de Babacoco med 3-0 (som vi förlorade mot med 1-0). Kan nog bli en tuff match på måndag.

Jag vet inte om jag hinner i tid efter jobbet, men jag ska göra mitt bästa. Vore bra om vi har fullt lag utan mig.

Anonymous said...

Jag är med iallafall

Peter said...

jag är med på måndag oxå

Unknown said...

Jag kan vara med.

Unknown said...

Jag kan vara med.

Anonymous said...

Noak
Peter
Calle
Edvin
Martin
Fredrik

Lundis?
Johan?
SoCal?
Pierre?
David?

Nån annan?

Vi måste vara fler!

Anonymous said...

Jag kommer om jag hinner. Ska förhandla på jobbet och vi startar inte förrän kl. 17. Ser tight ut, så ni kan inte räkna med mig.

Anonymous said...

Pierre har ju svarat ja, så då är vi minst sju stycken.

Anonymous said...

Jag hinner inte idag. Vår förhandling är flyttad till kl. 18 så det finns inte en sportslig. Hoppas att ni klarar er utan mig.

Anonymous said...

Adam said...

Jag kan komma.
Josh är nog me också om du kan, Noak, va?

Bara att påminna så har långt ner i bloggen..., matchen ar 19:30.

Nu ser laget ut så här:
Noak
Peter
Calle
Edvin
Martin
Fredrik
Pierre
Adam

Lundis?
Johan?
Josh?
David?

Anonymous said...

jag är med!
/David

Anonymous said...

Pierre är ju med också, Adam är med också, Johan och Josh kan inte.

Noak
Peter
Calle
Edvin
Martin
Fredrik
Pierre
Adam