Monday, June 2, 2008

VINST=SNABBT REFERAT

Som Peter mycket riktigt påpekade i en kommentar. Det är ju så mycket roligare att skriva om en seger. Efter ett litet uppehåll var vi tillbaka på banan i årets hittills klart varmaste match. Matchinledningen tillhörde i ärlighetens namn Boys som skapade lite men inget riktigt farligt, som vanligt nu för tiden var vi med bra i de defensiva positionerna. Trots att Boys började bra tog vi ledningen, jag fick bollen på deras planhalva, drev några meter och drog på från distans, en yttersida som studsade förbi målvakten vid ena stolpen, 1-0 till Svineri! Efter det höjde vi oss en aning och matchen böljade fram och tillbaka. Framåt slutet av halvleken fick vi en frispark ute till vänster, en bra bit från mål. David la in den i boxen och deras keeper tappade in den i eget mål, lite tur men tur kommer till dom som kämpar!
I andra halvlek flyttade Boys upp ännu mera folk i sina anfall vilket öppnade för kontringar från vår sida. Båda lagen skapade en del vassa chanser, bl a hade Boys ett skott i stolpen och öppet mål sånär som på Davids långa ben. Martin dribblade sig fri men fick bollen lite för långt ifrån sig i skottögonblicket, vi hade även några vassa nickar samt en tung frispark från Pierre. Men det dröjde tills jag och Martin spelade oss in från högerkanten och jag fick bollen ungefär vid straffområdsgränsen, Pierre och Martin drog isär försvaret med löpningar så jag hade god tid att placera in mål nummer två för kvällen. Efter det var matchen avgjord och Boys kom inte riktigt nära, tack vare bra försvarsspel och en storspelande Edvin som sällan fått briljera så mycket som ikväll. Överlag en schysst match även om deras 1.90 biff hade ganska dålig timing i sina tacklingar.
Efter en snabb titt på tabellen kan det konstateras att vi inte tar någon topposition nu eftersom vi har en match mindre spelad, men vi klättrar vidare och har fin målskillnad. Nästa vecka möter vi Äppelmelodi som har ett poäng mer än oss och samma antal matcher, så de är säkert ganska vassa, men det är vi med. 18.00 på måndag, anmäl här!

Skytteligan:

7 mål: Noak
3 mål: David
2 mål: Pierre, Calle och Lundis
1 mål: Johan och Peter

Nollor:

2: Edvin

11 comments:

Anonymous said...

Jag är med på måndag.

Anonymous said...

Jag hoppas att jag hinner. Det är inte många som har anmält sig...

Anonymous said...

Jag är inte med idag!
/Calle

Unknown said...

jag är med ikväll!
sorry om det är ett sent besked men jag trodde jag hade tackat ja innan.

Unknown said...

Men visserligen är det ju inte så många andra som svarat heller.
4 st med mig hittills.
Blir det match eller?

Anonymous said...

Johan är med

Anonymous said...

Adam said...

Jag är med.

Kl 18:00

Laget hittills:

Edvin
Martin
Pierre
Johan
Adam

Lundis?
Noak?

Fler?

Peter said...

kommer...

Anonymous said...

Ok, tyvärr kommer antagligen varken jag, Martin eller Fredrik. David vet vi sen innan att han inte kommer. Laget alltså:

Edvin
Pierre
Johan
Adam
Peter

Lundis?

Vi väntar på besked från Josh

Anonymous said...

Ok, Josh ska till Skåne idag och kan inte spela. Fredrik kan trots allt. Jag kommer om det behövs för fullt lag så att det blir match, laget alltså:

Edvin
Pierre
Johan
Adam
Peter
Fredrik H
Lundis?

Noak

Anonymous said...

Jag kommer!
Billagning på onsdag istället! :)

/37 HERRMANN