Tuesday, August 26, 2008

1-0 efter kraftigt spelövertag, nästa måndag, toppmöte 20.15

Puh, så nära att vi inte lyckades slå ett lag vi var så överlägsna. Vi borde träna avslut. Gårdagens match var spel mot ett mål och vi hade ett fullkomligt överlägset bollinnehav. Vi tog tag i det från start och ju längre matchen led desto mer backade Hattrick hem. Målvakten maskade dessutom rejält vid varje utspark (och det var många). Vi fick en träningsmatch i anfallsspel, för de hade endast en stackars kille på topp som de tjongade upp bollar mot, direkt på avspark, han var alltid markerad, oftast helt ensam mot Pierre och Johan (inlånad från Sandby), som båda är ett huvud högre än den killen. Han hade inte många sekunders bollkontakt. Överhuvudtaget hade dom inte bollen mycket eftersom de spelade som de gjorde. Vi avslutade nästan varje anfall, tyvärr sköt vi överallt utom på målet, väldigt få avslut var på mål och de som var på väg mot mål stoppades av en back eller deras målvakt (bäst i Hattrick). jag tycker däremot att vi spelade bra och tog oss fram till många fina lägen som vi brände. Ofta anföll vi med hela laget utom en spelare som säkrade bakåt, det ledde väl till deras enda två målchanser som kom i första halvlek på kontringar, ingen blev dock riktigt farlig.
Trots det massiva spelövertaget fick vi inte in bollen och det dröjde till slutminuterna då Pierre slog ett inlägg från sidlinjen som jag fick nicka in omarkerad framför mål, ett mycket skönt och ganska snyggt mål.
Anders gjorde sin debutmatch i Svineri och gjorde det bra, skapade mycket ute på sin högerkant. Han vill gärna fortsätta vara med och jag tycker det kan vara klokt att ta in en till nu när Josh har rest iväg, inte minst med tanke på hur svårt det var att få ihop folk till dagens match. Vad tycker ni?

Skytteligan:

10 mål: Noak
4 mål: Pierre
3 mål: David och Lundis
2 mål: Calle och Johan
1 mål: Peter

Nollor:

4: Edvin

Nästa vecka möter vi serietvåan Babacoco FC Utd 20.15 (vi ligger fyra ett poäng bakom WW), vi hade en riktigt bra match mot dom sist som vi förlorade med 0-1 så vi kan vänta oss helt annat motstånd än senast. Anmäl er här som vanligt!

12 comments:

Anonymous said...

Det är klart att Anders ska få vara med.

Anonymous said...

Jag vill också hälsa Anders välkommen till laget och samtidigt meddela att jag gör comeback på måndag!

Anonymous said...

Jag och martin är alltså med, fyll på listan!

Unknown said...

Jag är med imorrn och jag instämmer att Anders är välkommen att bli ett riktigt svin.

Anonymous said...

Jag kommer!

Noak
Martin
Pierre
Lundis

Fler?

Peter said...

kommer. ur form och taggad!

Anonymous said...

Jag kommer! Välkommen Anders!

Anonymous said...

Jag kommer!
/Calle

Anonymous said...

Uttänjt ledband/stukning. Hur fan blir man frisk?
Trött på det här nu.

Anonymous said...

Jag kommer (lite förskyld).

Då blir det:
Noak
Martin
Pierre
Lundis
Peter
Johan
Calle
Adam
Anders

Vi ses runt 20:00

Anonymous said...

Jag är med!

Anonymous said...

fredrik, kom och titta! det hjälper helt säkert!

välkommen anders!