Tuesday, June 15, 2010

Klassisk skitmatch 0-2

Aj aj aj, årets skitmatch så här långt. Länge var det ett frågetecken om det skulle bli match överhuvudtaget då vi bara var fyra ordinarie anmälda. Men vi fick ihop det då Daniel och Pierre kunde vara med och Lukas och Peter tog med varsin vän+ att Johan från Sandby ställde upp igen. Uppställning:

I mål: Edvin
Backlinje: Johan och Lukas
Mittfält: Pierre, Noak, Daniel, Love, Lukas kompis
Anfall: Peter

Serieledarna Rönninge Salem Utd tog oss på sängen direkt med sitt fartfyllda spel, de hade ett gäng riktigt kvicka lirare. Vi lyckades dock styra upp det lite efter ett tag men det var helt klart de som hade spelet, vi klantade ofta till det när vi fick läget, de spelade ett mycket optimistiskt försvarsspel som vi hade kunnat utnyttja med lite bättre sista passningar och avslut. Istället lyckades de göra 1-0 på en retur efter ett snabbt anfall. Trots dåligt spel från vår sida stod det bara 0-1 i halvtid.

Andra halvlek blev ganska lik den första, inte så mycket ordnat spel och det som var stod dom för. Vårt fina passningsspel från förra matchen var som bortblåst. Vi hade några chanser, jag hade ett direktskott på Loves snabba inspark från sidlinjen, Pierre och Peter och jag hade nåt skott var men inget blev direkt farligt. Istället kunde de kontra in 2-0 som avslutades med ett praktskott, otagbart för Edvin.

Vi saknade helt klart några ordinarie lirare, vi fick inte igång särskilt mycket överhuvudtaget och konditionen tröt i den starka solen. Nu behöver jag ett snabbt besked vilka som kan vara med nästa vecka, om vi inte får ihop tillräckligt många så kollar jag upp möjligheten att flytta matchen. Annars, trevlig sommar!

1 comment:

Martin said...

Jag har hälsningar från en gammal supersub från Malmö, Svineri-Claes, Pierres kompis som jag träffade i folkets park igår. Han önskar oss all lycka och välgång i fortsättningen!