Wednesday, February 22, 2012

0-4 och 4-6

Två raka förluster, 5 manna lag båda veckorna. Februari tär hårt på vår tunna trupp. 0-4 mot Minnebergs krog har jag bara fått återberättat för mig. Taktiken var att spela extremt defensivt och gå på kontring för att spara på krafterna. men de fick några skitmål ändå och det är väldigt tröttande att springa i kontringsräder så det funkade dåligt tydligen.

Mot Purple Cobras, de överlägsna serieledarna, bytte vi taktik till att hålla i bollen så mycket vi kunde, det funkade överraskande bra. Truppen var:

Mål: Noak
Backlinje: Alex och Andreas Z
Anfall: Andreas J och Petter

Petter gjorde comeback och spelade som om han inte tagit nåt uppehåll, höll bra i bollen och sköt stenhårt. När motståndarna börjar skrika: Se upp, han kommer att skjuta! är det ett bra tecken. PC är dock inte serieledare inte för inte, de spelar mycket kontrollerat passningsspel och har inga direkta svagheter. De gick upp i en 3-0 ledning efter några mål med hårfina marginaler, jag trodde verkligen jag skulle ta både ettan och tvåan men bollen smet förbi.
Sen stack vi emellan då jag lämnade målet och bröt en boll utanför straffområdet och kontrade på egen hand, dribblade en kille och passade Andreas J som fintade målvakten och placerade in bollen från snäv vinkel. De replikerade med ett snöpligt nickmål, skarv över mig som gick ut och stötte och det stod 4-1 i paus.
I andra reducerade vi ganska tidigt då Petter krutade in bollen otagbart för deras målvakt. De svarade med ett med ett 5-2 mål och det såg dystert ut igen. Petter slog dock till igen, stenhårt från ingen vinkel upp i nättaket och vi hade lite häng. Andreas Z bytte in i mål då han drabbades av en muskelbristning och jag sprang ut på plan med en del energi. Vi pressade på och tvingade deras målvakt till att orsaka indirekt frispark utanför mål. Den passade Petter till mig som från nära mål bredsidade in bollen. 4-5 och det var nervrafflande! De lyckades tyvärr såga sig igenom vårt försvar en gång till och rullade in avgörande 6-4 med en halvminut kvar.

Trots detta en härlig match och bra kämpat av alla!

Skytteliga:

10 mål: Noak
3 mål: Andreas J
2 mål: John, Axel och Petter
1 mål: Peter, Johan W och Tomas

Assistliga:

4 ass: Noak
2 ass: Johan W & Andreas J
1 ass: Niklas, Andreas Z, John, Petter och Theos kompis

Utvisningar:

2: Andreas Z
1: Edvin, Noak & Axel

No comments: