Monday, September 17, 2007

Mycket snöplig förlust

1-2 i röven mot ett ganska blekt FC Stolpskott, kastade vi bort uppflyttningsplatsen där? Kanske det. När Martin i halvtid sa, när vi ledde med ett mål, att det här är en match vi kan vinna med 4-0, eller förlora med 1-2 så trodde jag det knappt. Vi hade trots allt dominerat första halvlek ganska totalt. Calle hade gjort ett snyggt mål på styrning efter pass från David och vi radade upp chanser, bl a en i stolpen. Och dom hade nästan inget.
Men tyvärr visade sig Martin ha helt rätt. Efter två försvarsmissar och en diskutabel utvisning (vår första!) hade FC Stolpskott vänt och vunnit, trots fler stolpskott från vår sida och massor av chanser.
Ibland vinner ett sämre lag mot ett bättre, bollen är rund (vad har det för koppling med slumpen egentligen?) bla bla.
Vårt kvarvarande matchprogram är enklast möjliga, de tre sista lagen i serien, med start mot Kramfors nästa vecka 19:30, då hoppas vi att oturen vänder, i så fall kommer vi vinna med flera mål.
Snart drar inomhussäsongen igång, 7:e oktober är sista anmälningsdag. Alla som vill vara med, anmäl ert intresse och om ni helst spelar fredagkvällar 18-21, lördag-söndag 10-19 eller vardagmornar 06:30-8:00. Själv lutar jag åt fredagar men helger funkar också, morgonserien känns väl tidig. Skriv vad ni tycker!

Skytteligan:

11 mål: Noak
8 mål: Martin
5 mål: David
4 mål: Peter (1 från 20 cms avstånd)
3 mål: Lundis (2 från 20 cms avstånd), Calle
1 mål: Johan, Pierre & Josh

Nollor (cred till försvaret):

3: mot BK Boys, FC Stolpskott & Happy Fellows

Räddade straffar:

1: Edvin

Gula kort:

1: Pierre & Martin

7 comments:

Anonymous said...

Jag spelar gärna även inomhus, allra helst på söndagar. Fredagar efter jobbet är också görbart.

Lider för övrigt av nån slags whiplash-skada i nacken efter en hård tackling i 2:a halvlek igår...

Anonymous said...

har ont i hela kroppen och spelar helst på söndagar, ca kl 15 eller annan tid när kroppen läkt.

Anonymous said...

Jag tänker nog helst helg faktiskt, eller fredagar. Så tidiga mornar är ju uteslutet...
Men med vill jag vara iaf.

Angående utvisningar tror jag att jag drog på mig en mot Schteek efter en liten kille tacklade mig...
(ledsen att min pessimistiska profetia i halvlekspausen slog in förresten...)

Anonymous said...

Martin, allt, precis allt är ditt fel!:)

Angående inomhusspel funkar nog helgen eller fredagar, inte tidiga mornar, då ska man sova.
/Calle

Anonymous said...

Fredagar helt klart. Om inte det funkar, så söndagear.

Tror förresten att vi är bortalag i nästa match och enligt Korpens sida så är Kramfors svarta. Lutar åt röda tröjor med andra ord!

Peter said...

Synd med torsk. Inomhus låter bra och varmt hoppas kunna vara med mot kramfors men vet inte ännu, jobbar fan hela tiden.
Tror faktiskt Kramfors tröjor är vita med lite guld på...
Saida, eh förlåt Martin får nog hålla tyst i framtiden så vinner vi istället.

Anonymous said...

Adam said...
Jag vill vara med indoor.
Söndagar funkar bäst för min del...
Lördag och fredag är semre alternativ. Morgonen suger.

Är det i Bromma igen?