Saturday, January 19, 2008

Förlust 3-8 mot Firman, anmälan till nästa vecka

Gårdagens förlust svider ännu i musklerna, vi kämpade men precis som förra gången blev AIK:arna i Boys för svåra. Utan någon ordinarie målvakt fick Josh och Adam dela på uppdraget efter lottning, vi hade knappast vunnit även med en storspelande Edvin, de var vassare på det mesta, utom möjligen målvaktspositionen där dom också växlade två orutinerade killar.
Dom gick upp i ledningen ganska fort och spelade ut i oss ordentligt i första halvlek, ca 5-0 i paus.
I början av andra halvlek ryckte vi upp oss en aning, jag reducerade på kontring efter pass från Pierre. Sen drog de på sig en utvisning efter en eftersläng-glidtackling på Martin som dock klarade sig utan större skador. De fortsatte att försöka anfalla och öppnade sig bakåt vilket ledde fram till 2 ytterligare Svinerimål, jag igen och Pierre som enligt egen utsago pungade in bollen efter ett motlägg med målvakten.
De blev fulltaliga igen och vi fortsatte kämpa men tröttheten lämnade stora luckor i försvaret som ledde fram till ytterligare 3 Boys mål, sammantaget släppte vi in ett antal ganska billiga mål p g a trötthet/dåligt hemjobb och slarv.
Trots att vi mötte Firman (de körde en del ganska avskräckande försnack i omklädningsrummet om fighter och knarkköp) var det ingen ful match, skönt nog. De hettade heller aldrig riktigt till trots att vi närmade oss lite under en period i andra halvlek.

Nästa vecka är det tidig drabbning mot våra konkurrenter i botten, Chaplins team. 19:10, svarta tröjor. Skriv upp er här och meddela om ni kommer!

6 mål: Noak
4 mål: Martin och David
3 mål: Pierre
1 mål: Lundis och Johan

7 comments:

Anonymous said...

Nästa vecka ämnar jag vara med! Synd med förlust men ni verkar ha kämpat tappert!
/Calle

Anonymous said...

Calle tog orden ur munnen på mig; bra jobbat iaf. Jag kommer nog också vara med på fredag. Den som har målvaktsgrejerna kan väl bara ta med dem då.

Anonymous said...

Jag är i Malmö å håller tummarna.

Anonymous said...

Efter muntliga och skriftliga källor har jag förstått det som att laget imorgon blir åtminstone:

Martin
Noak
Calle
Edvin
Josh
Johan (ganska säkert)

Skriv upp er, ni andra som vill vara med

Anonymous said...

Pierre kan inte vara med och jag är osäker om jag hinner. Om jag hinner dyker jag upp.

Anonymous said...

Ok, fortfarande plats att delta i kvällens match. Fyll på, fyll på!

Anonymous said...

Adam said....

Jag har nu återhämtat mig från mitt ursel uppvisning som målvakt och är glad och berädd att ta på mig försvar rollen igen.

Listan då utökar med en till:

Martin
Noak
Calle
Edvin
Josh
Johan (ganska säkert)
Adam

Vi ses i bromma kl 19:00!