Tuesday, September 30, 2008

1-1 igår, säsongsavslutning nästa vecka 18.00 mot Locash

Matchen igår fick en speciell karaktär p.g.a. av att vi bara lyckades skrapa ihop 6 man, jag, Edvin, Pierre, Adam, Martin och hans arbetskamrat Harald. Det blev inte lättare av att motståndarna Äppelmelodi var 9 stycken och därmed hade betydligt mera spring i benen än oss efter ett tag. Matchen började dock väldigt bra för oss då jag bröt igenom i en soloräd och satte ett skott till vänster om målvakten. Kort därefter rann jag igenom igen och la fram den till Martin som tyvärr fick för mycket fot under bollen. Efter det började Äppelmelodi en press som varade resten av matchen och bara avbröts av korta kontringar.
Vi försvarade med hela laget för det mesta och täckte upp bra, när vi inte gjorde det räddade Edvin eller så sköt de utanför mål (det gjorde de ofta). Edvin sa dock efter matchen att han som tur var aldrig riktigt behövde slänga sig och det var tur eftersom han spelade småskadad, där ser man hur viktigt det är att stå rätt placerad. Enda gången det blev fel var på frisparken de fick (felaktig hands) en bit in i andra halvleken då deras skytt till synes enkelt kunde placera bollen vid sidan av muren i fel hörn för Edvin vilket innebar 1-1. Edvin efterlyser lite murplaceringsträning framöver.
Efter deras mål hade vi tre bra chanser då Martin passade fram till mig i mitten som dock missade mottagningen lite och bara fick iväg ett halvdant skott. Nästa chans var ett lågt, hårt skott från mig på distans som målvakten tippade till hörna med vissa besvär. Sista, och kanske bästa chansen var när martin kom upp på kanten och sköt utanför men harald var kanske en halvmeter från att stöta in den på bortre stolpen. Vi hade alltså våra chanser men Äppelmelodi hade väldigt många fler och vi ska vara nöjda med det oavgjorda resultatet, särskilt eftersom vi bara var 6 man.

Skytteligan:

11 mål: Noak
4 mål: Pierre
3 mål: Calle, David och Lundis
2 mål: Johan
1 mål: Peter och Martin

Nollor:

4: Edvin

Domarpengar (fr.o.m. veckan):

Edvin
Adam

Nästa vecka är det säsongsavslutning, då möter vi Locash, redan klara seriesegrare, 18.00 i Bredäng. Vi kan ev slåss om femteplatsen men slutar antagligen på sjätte plats. Skriv gärna upp så fort ni vet på bloggen om ni kan komma eller inte, så slipper vi situationer som igår när vi får ringa runt och ragga folk i sista stund. Fredrik meddelade att han tyvärr inte är läkt till sista matchen heller men vi hoppas på comeback till nästa säsong.

9 comments:

Anonymous said...

Jag tänkte härmed föregå med ett präktigt självgott exempel och anmäler mig alltså till måndagens match.

Ang. den jäkla muren så är min enda förklaring att efter att jag placerat upp den så var den tvungen att backa några meter, därav luckan.

Anonymous said...

Jag är ju med som vanligt:

Noak
Edvin

Unknown said...

Jag kommer också. Det kan bli att jag dyker upp lite sent dock.

Anonymous said...

Jag kommer!

Noak
Edvin
Pierre
Adam

Anonymous said...

Jag är med!
/Calle

Anonymous said...

Jag siktar på att vara med, men det finns risk för att jag inte riktigt hinner till avspark.

Noak
Edvin
Adam
Calle
Pierre (kanske sen)
Lundis (kanske sen)

Anonymous said...

Noak
Edvin
Adam
Calle
Pierre (kanske sen)
Lundis (kanske sen)
Martin (kanske sen)

Inte Johan, han har sträckt ryggen

Anonymous said...

Noak
Edvin
Adam
Calle
Pierre (kanske sen)
Lundis (kanske sen)
Martin (kanske sen)
Anders (lite sjuk)

keepern said...

uppdatering! jaaa!