Tuesday, September 2, 2008

1-1 mot babacoco efter en stark match

Gårdagens match blev precis som mötet i våras en tät och tuff match, då sa domaren att det var seriens bästa match så långt och den här matchen var nog ännu bättre. Det var högt korpentempo och tätt i närkamperna. Alla närvarande i Svineri gjorde en stark kämpainsats plus att Fredrik och Linnea hejade på bra från sidlinjen.
Efter en stunds ställningskrig i första halvlek där inte något av lagen hade särskilt många farliga chanser trots bra spel tog babacoco ledningen efter ett hårt välplacerat skott upp i nättaket från snäv vinkel, oväntat och extra svårt för Edvin p.g.a den dåliga sikten då det var ganska mörkt på plan trots elljusen. De fick lite extra energi av målet och tryckte på ett tag men vi kämpade oss tillbaka in i matchen och bl.a hade Pierre en nick som räddades på mållinjen med en nick av deras försvarare. Vi täppte till bättre och bättre i försvaret där Lundis och Pierre spelade hela första halvlek.
I andra tycker jag vi höjde oss lite ytterligare och vi fick ut mera energi genom att växla positioner mellan försvar och mittfält och vi skapade ett antal farliga chanser, bl.a hade lundis ett skott från kanten som räddades till hörna efter att snyggt lurat bort deras försvarare med två finter. Vi fick utdelning efter att Calle fått bollen på mittplan och avancerat för att sedan resolut trycka in den otagbart för målvakten i babacoco, ett snyggt mål!
Efter det hade vi två riktigt heta chanser till när Johan sköt ett hårt skott som motades på mållinjen och jag hade en nick precis utanför efter ett snyggt inlägg av pierre mot bortre stolpen. De hade också en del, framförallt en stenhård nick i ribban från deras lite småtjuriga blonda stjärna, han klagade på lagkamrater, motståndare och domaren och var mycket besviken efter matchen trots att 1-1 var helt rättvist. Peter gjorde säsongsdebut och gjorde det bra och Anders gjorde sin andra match och kämpade bra i både anfall och försvar.

Skytteligan:

10 mål: Noak
4 mål: Pierre
3 mål: Calle, David och Lundis
2 mål: Johan
1 mål: Peter

Nollor:

4: Edvin

Med fyra matcher kvar ser tabellen ut såhär:

Locash FC 12 9 1 2 23 - 14 28
Babacoco FC Utd 12 8 1 3 23 - 9 25
----------------------------------------------------------------------
BK Boys 12 7 0 5 23 - 13 21
Svineri Måndag 12 6 2 4 27 - 17 20
Weekend Warriors FC 12 6 2 4 22 - 14 20
Äppelmelodi 11 5 2 4 15 - 12 17
Kramfors Stars 11 4 2 5 13 - 16 14
----------------------------------------------------------------------
Hattrick Sthlm 11 1 0 10 10 - 33 3
Tja la la 11 0 2 9 5 - 33 2

Vi ligger alltså kvar på samma plats men Boys och WW har bytt plats. Nästa vecka möter vi Tjalala, jumbolaget som vi slog med 7-0 förra gången. Då fick de en spelare utvisad och vi ska inte ta ut något i förskott, de kryssade med WW för inte så länge sen och matchen mot hattrick visade hur svårt vi kan ha att göra mål. Under höstsäsongen har vi bara gjort 4 mål på 4 matcher. Matchen spelas 20.15, anmäl er så fort ni vet om ni kan komma!

12 comments:

Anonymous said...

Någon mer som är svårt myggbiten?

Som sagt, jag är bortrest de två nästkommande måndagarna. Lycka till!
/Calle

Anonymous said...

I Guatemala är det bara två lag i högsta serien (Municipal och Xelaju FC) som har råd att spela med elljus och det anses prestigefullt. Och det gör vi!

Anonymous said...

Jag anmäler mig, räknar iskallt med att tillfrisknat till på måndag!

Anonymous said...

Jag är också svårt myggbiten, efter en match igår också. Då kan jag säga att dom inte satte på elljusen så det kanske är som i Guatemala,bara vissa lag har/får(?). Vi vann iallafall med 5-3 så det spelade inte så stor roll. Jag är med nästa vecka också som vanligt.

Anonymous said...

Vesst jag är med på Måndag,,Syns på Mändag/Anders

Peter said...

Åkt på en förkylning men hoppas på bättring till måndag, så räkna mig som en kanske

Anonymous said...

Edvin har inget internet men han kommer imorgon.

Unknown said...

Jag är med imorrn också.

Anonymous said...

Jag tror och hoppas att jag kan. Något körigt på jobbet just nu så jag kan inte ge 100 %-igt klartecken ännu.

Peter said...

Tyvärr fortfarande för risig så jag får avstå...
Håller tummarna istället.

Anonymous said...

Jag är med denna veckan... och laddad!

Hittills verkar det vara så här:

Noak
Martin
Anders
Edvin
Pierre
Lundis?
Adam

Någon annan?
Johan
David
Fredrik
?

Anonymous said...

jag måste avvakta. jag väntar en hemleverans av möbler mellan 18 o 22. om jag hinner få dem i tid, kommer jag så fort jag kan!

/Johan