Monday, April 21, 2008

Premiärseger 2-1!

Den där lilla extra turen som ett bra lag ofta har är tillbaka! Svineri Måndag med nytt namn, nya tröjor och nya friska tag var laget som bäst kunde hantera sina premiärnerver och vann efter en dramatisk match med 2-1 mot Kramfors Stars.
Kramfors Stars stod att känna igen från förra utomhussäsongen. De spelade defensivt, försiktigt, mycket, mycket långbollar och ett gäng rejäla bitar som stod upp bra i närkamperna. Vi tog tag i matchen från start och lyckades flera gånger pressa ner dom på deras planhalva bl a p g a att deras målis hade så förfärligt dåliga uppspel. Men inte så många riktiga chanser skapades och det var ganska jämt dåligt spel. 
Tills Pierre slog en långboll som Martin på topp skarvade vidare till mig, jag drev några meter innan jag tryckte in bollen, med lite hjälp av deras fumliga målvakt. 
Efter ledningsmålet lyfte dom upp spelet lite och fick en mängd med insparkar och hörnor. Till sist resulterade en efter att de fick lite hjälp av domaren med att placera en hörna väl långt från där den borde slagits. En snygg nick var det, otagbar för Edvin. 
Efter halvtidsvilan ryckte vi upp oss lite igen och styrde spelet som dock fortfarande inte höll någon högre klass. En av deras få chanser var en inspark som sköts direkt i mål. Det är dock inte tillåtet, det måste var en touch, något som skulle bli avgörande när David i slutminuterna slog en frispark som Lundis enligt egen utsago nuddade och enligt domaren målvakten var på. 2-1 till Svineri Måndag och några sekunder senare var matchen över. Första trepoängaren rättmätigt bärgad i en oviss, ganska grisig premiär. Nu väntar Weekend Warriors 19.30 nästa vecka, det borde ju vara överkomligt eftersom dom uppenbarligen föredrar helgerna medans vi är ett måndagslag? Börja anmäla redan nu!

Skytteliga:

1 mål: Lundis och Noak 

17 comments:

Anonymous said...

Jag kommer! Ska fixa en kepa bara.

Anonymous said...

Även jag kommer.
Jag måste revanchera mig mot min usla insats senast.

Sen blir det hets mot MFF-HIF.
Kanske än en gång via stream på datorn hemma.

Anonymous said...

Jag tokräknar med att komma...

Anonymous said...

& jag kommer såklart

Anonymous said...

Jag kommer!

Anonymous said...

Jag är tveksam, tror jag väljer MFF-HIF före...men är inte hundra ännu.
/Calle

Unknown said...

Jag är med!

Peter said...

jag kommer kanske, beror på när jag kommer loss från jobbet

Anonymous said...

Jag måste ställa in tyvärr, jag är lite för sjuk. Kan kanske komma i nödfall för att undvika WO men det löser sig säkert ändå

Anonymous said...

Adam said...

I'll be kicking som ass with ya'll tonight. Last week I was in Paris to fira Angelina's 30th birthday...
I'm back..., totally exhausted..., and ready to play the shit out of this match.

Word!

Anonymous said...

Adam said...

So it looks like this so far

Edvin
Fredrik
Martin
Lundis
Pierre
Adam
(Peter)
(Noak)
(Calle)

Josh?

Anonymous said...

Jag kommer! Har en lite bräcklig rygg men det ska nog gå bra!
/David

Anonymous said...

Jag och josh är med!

Anonymous said...

Det blir fotboll på TV för mig ikväll men det verkar ju bli gott om folk ändå. Svina på!!
/Calle

Anonymous said...

Sammanfatning då:

Edvin
Fredrik
Martin
Lundis
Pierre
Adam
David
Johan
Josh

Peter?

9 spelare plus ev. Peter. Ganska lagom.

Anonymous said...

Jag har varit förjävla risig i kistan idag. Jag vet inte om jag kan spela. Nu spelar vi ju dock i brunt ifall olyckan skulle vara framme...

Det verkar som att ni klarar er ändå ifall jag inte kan. Ska känna efter igen om ett tag.

/37 HERRMANN

Anonymous said...

Uddamålsförlust!

I Noaks frånvaro tänkte undertecknad göra en utvikning om matchen mot Weekend Warriors. För det första kan det konstateras att detta förmodligen var en av de sämsta matcher som Svineri varit inblandat i. Weekend Warriors var riktigt sopiga, domaren var det sämsta man sett och vi var tyvärr ännu sämre. Första halvlek är ganska jämn och med relativt få målchanser. Vi får ett gyllene läge att ta ledningen när vi tilldöms straff för knuff i straffområdet. Pierres straff lyckas dock avvärjas av deras keeper. Vi lyckas dock ta ledningen i anfallet efter. Ett inlägg tas ned på bröstet av en av deras backar. Nedtagningen är dock inte hundraprocentig och undertecknad snor bollen, vänder och placerar in bollen med vänstran i det bortre hörnet. Ledningen står sig till halvtidsvilan. I halvlek konstaterar vi att vi bara inte kan förlora den här matchen om vi är lite mer alerta. Trots detta är det ett mycket lojt Svineri som sätter igång andra halvlek. Vi får inte till något eget spel och andra halvlek domineras av ideliga långbollar från båda lagen. I rättvisans namn ska sägas att Warriors skapade fler chanser än oss. När det återstår tio minuter är ställningen fortfarande 1-0 till oss och det känns som att vi kanske kan vinna den här matchen trots uselt spel. Inom loppet av två minuter lyckas dock Warriors trycka in två bollar. Det första touchar olyckligt på Pierre och går i en båge snett över Edvin. Det andra målet kommer efter trassel i vårt straffområde där bollen till slut sitter i Edvins ena hörn. I slutet av matchen blir det grinigt med lite knuffande som följd. Detta beror mest på att domaren inte lyckades hålla matchen under kontroll (brukar inte klaga på domaren, men den här killen kan aldrig ens ha sett omslaget på regelboken) + att deras sena tacklingar och småfula spel blev lite för skaderiskfyllt. David markerade mot ett överfall där deras kille tacklar med dobbarna före och sen blev det lite groll. Vad gäller målchanser så lyckas vi aldrig skapa något riktigt farligt kvitteringsläge och när matchen blåses av står Warriors som segrare med 2-1. Surt, men om vi kommer upp till normal klass tar vi revansch i höstomgången.

/ Lundis